nagev skrev 2013-02-03 13:05:54 följande:
Men absolut Håller helt med Men jag menar att BH användning därför är ett steg i fel riktning För med Bh kan du få dina bröst att ,åtminstone med kläder på för utomstående se ut som en idealbild.Viktigt är väl att bejaka biologisk mångfald.Och då ska vi ju acceptera och bejaka att bröst sr och ska få se olika ut.
Och utan BH så bejakar man sin kropp eller hur?
nja - alltså bh har man väl för sin EGEN skull för att man är i behov av den på olika sätt.
visst kan man bejaka sin kropp och hur man är skapt utan att behöva kasta bh:n .... Vi behöver inte ännu en generation som bränner bh:ar och går fackeltåg med banderoller och skriker om kvinnans frigörelse.
Varför jag bär bh är det ingen som har med att göra och om nån anser att min byst är ett ideal tja då får det stå för Den personen, det tar jag inget som helst ansvar för.
Jag tycker ju inte direkt att man tar ståndpunkt bara för att man väljer att ha bh. BH är ett praktiskt plagg och en nödvändighet.
Jag känner inte att jag vill bli stoppad i ett fack som nån utseende-människa bara för att jag bär bh. Jag behöver den så enkelt är det.
Jag tycker det är sorgligt att bh, trosor och andra kvinnoplagg måste bli laddade ämnen. Man är klädd som man vill av egna privata orsaker oavsett om det handlar om bh eller jeans. Det har ingen med att göra.
Lika lite som jag lägger mig i att folk är utan bh, även om jag nu privat anser att man är way ute o cyklar om man kastar bh:n som nån slags manifestation mot utseendefixering...