• gulagurkan99

När är det ok att börja använda bh?

Hej!
    Är det ok att använda bh vid 13,5 års ålder även fast man typ inte har några bröst? 
    Mina kompisar har det, även fast de är lika platta som mig... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-06 21:14
    om det är typ softbh eller vad de nu heter, i typ storlek 65aa eller 65a

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är det ok att börja använda bh?
  • Powderpuff

Jag började med bh när jag var 13. Inte för att jag hade några bröst, det har jag inte fått nu efter heller, utan för att se ut som alla andra.

• Powderpuff

Och en bh kan vara jätteskön. Jag tar ut byglarna på alla bhar. Blir då en vadderad skön mer formad och mindre top

• Erfdgt

Vill man använda BH, så har man väl all rätt att göra det? Ingen kan väl tala om för en vad man får och inte får ha på sig. Sedan att det kan vara obekvämt och onödigt om man inte har börjat få bröst, ja, det må väl vara personen i frågas problem isåfall. Inget som vi andra behöver bekymra oss om, det berör inte oss.

• Thaleya1
    Erfdgt skrev 2013-01-18 10:29:01 följande:
    Vill man använda BH, så har man väl all rätt att göra det? Ingen kan väl tala om för en vad man får och inte får ha på sig. Sedan att det kan vara obekvämt och onödigt om man inte har börjat få bröst, ja, det må väl vara personen i frågas problem isåfall. Inget som vi andra behöver bekymra oss om, det berör inte oss.
    Själv började jag när jag var 12 tror jag, jag var sent utvecklad och alla tjejer i min klass var 1-2 år äldre och hade redan fått  bröst, tror vi var två smala plankor i klassen resten var lite större och tidigare utvecklade.
    Så jag köpte en liten bh bara för att öka mitt eget självförtroende och för att få de andra att inte skratta.
  • mrsStatham
    annca skrev 2013-01-18 10:25:17 följande:
    Joooo! BH ÄR obekvämt! Både sport-toppar, byge-BHar pch "näsdukar"
    Då har man inte orkat leta rätt på rätt modell och storlek.

Bara två saker är oändliga
  • Äppelpaj80

När man vill efter man hamnat i puberteten skulle jag säga. Känns ju inte helt ok på en 9 åring med noll tillstymellse till att ha börjat utvecklas men det finns ju 9 åringar som fått mens och bröst så det är nog ganska individuellt. Jag började så fort brösten började utvecklas och man fick de där obehagliga fettknölarna i brösten.

• Nudistmamma

När man vill är det ok. Många av min dotters kompisar har bh redan ( de går i 2an) och min dotter vill oxå ha bh ibland för att vara en del av gänget. Så är det ju under hela uppväxten och jag ser inget fel i det

• greta2
    Dixie skrev 2013-01-17 23:06:02 följande:
    På vilket sätt är BH en trygghet?

• Kiwinna

Jag fick inte bröst (små) förrän efter 18, men med en bh med lite stoppning i kunde jag ju lura några i alla fall...  Mig själv om inte annat Skrattande Det kändes bättre för mig när jag var en osäker plattbröstad 13 åring och alla andra hade något att visa upp, jag kände mig helt naken utan mina fake-bröst i bh:n.

• dukat
    annca skrev 2013-01-18 10:23:33 följande:
    Inte innan man har bröst så pass stora *att det behövs*
    Anser att du gör kroppen en otjänst om du börjar när du inte behöver... Samt att det är ett siktigt jäkligt obekvämt plagg (om man inte har bröst så stora att de behöver stödet)
    Själv började jag när jag fått första barnet och behövde ammningsBH. Innan behövdes det inte, (små B-kupor)annat än när man idrottade. Och jag tror att det byggde upp bröstmuskulaturen, att inte låta den förslappas av att "hänga i en korg". Är en överviktig 40-åring idag och klarar fortfarande "penn-testet"

Du har helt rätt Är ju tom vetenskapligt visat att utan BH får man mindre hängbröst Så tonårstjejer med A o B kupa borde inte ha BH alls!!!
Svar på tråden När är det ok att börja använda bh?