• Webbredaktör Annelie

Hur mycket godis äter ni?

Familjen Medelsvensson på fyra personer äter enligt statistik från SCB i snitt 1,2 kilo godis i veckan.
    Hur mycket godis äter din familj? Har det blivit mer eller mindre med åren?

Läs mer om hur familjen Medelsvensson lever här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.1908428

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket godis äter ni?
  • Koppkaka

Marabou är ju mest mjölkchoklad också. Jag syftade mer på fin choklad, med kakaohalt över 70%.

• XcsM
    Koppkaka skrev 2013-01-18 13:15:36 följande:
    Marabou är ju mest mjölkchoklad också. Jag syftade mer på fin choklad, med kakaohalt över 70%.
    Men choklad som choklad, det är ju ändå godis? Även om det kanske är att anse som nyttigare godis.
  • PolyPond

För folk som tror att de äter lite att fundera över: drick en liter Coca Cola och du har smockat i dig ett kilo godis direkt!

Men att bedöma godis i vikt är ju ett väldigt klumpigt mått...

• irriducbili

Äter godis någon gång per kvartal, grabben käkar dock lite godis varje fredag, han får en minichips påse på 40g

• Birgitta2

Jag äter kanske en påse ostbågar i månaden. Och några påsar "Extra starka original" (halstabletter). Nån enstaka burk cola slinker också ner.

• tahira
    PolyPond skrev 2013-01-18 13:23:51 följande:
    För folk som tror att de äter lite att fundera över: drick en liter Coca Cola och du har smockat i dig ett kilo godis direkt!

Fast de som inte äter så mycket godis tenderar nog inte att dricka Coca Cola heller... eller äta kakor och bullar, chips, ostbågar eller vad det nu kan vara.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • PolyPond
    tahira skrev 2013-01-18 17:10:04 följande:
    Fast de som inte äter så mycket godis tenderar nog inte att dricka Coca Cola heller... eller äta kakor och bullar, chips, ostbågar eller vad det nu kan vara.

Stämmer nog för somliga, men det finns massor av människor som "inte äter godis", men som dricker Cola varje dag.
  • Ojsan

jag köper 5 godisbitar i blandgodis när jag är och handlar, det räcker för att dämpa mitt godissug.

• Biffus

Jag själv äter inget godis alls (jag är low fat raw vegan), om man inte anser att frukt är godis. Frukt äter jag mycket, jag får nästan all min energi från frukt (förutom det lilla jag får från grönsaker). Dock äter jag inget godis i vanlig mening, och har inte gjort det på typ 2 år nu.

Frågan var iofs hur mycket min familj äter. Jag bor med mina föräldrar (jag går på gymnasiet). Jag har ingen aning om hur mycket godis mina föräldrar äter, så jag vågar faktiskt inte rösta! Jag kan bara tala för mig själv :)

• Anton Chigurh
    Nanime skrev 2013-01-18 11:50:24 följande:
    Haha :P Men jag antar att du gör av med det på ett rätt effektivt sätt också.. till skillnad från vissa andra*pekar på sig själv* Drömmer
    Jodå, Nanimedet är en förutsättning för att jag skall trycka i mig möget, jag är barnsligt förtjust i glass, och choklad, men inte en chans att jag låter det komma åt min lekamen.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Grande Rock

just nu, inget alls.

men när jag är inne i en "dålig" period kan jag lätt moffa i mig ett par kilo i veckan

• The past is now

Jag köper en godispåse(blandat smågodis) vid barnbidraget om jag har barnen.Annars inte alls. Har aldrig fikabröd och sånt hemma. Inte chips eller glass osv heller. Jag har inget sug efter det....samt att jag inte har råd med den lyxen.

• Timah

Inget godis hemma hos oss, kanske en choklad ask till jul, men inte något mer.

• Timah
    tahira skrev 2013-01-18 17:10:04 följande:
  • Uncle Frank

I mitt hushåll konsumeras över 1 kg per vecka, choklad inkluderat.
    Ska dock tilläggas att jag är ensamstående. Skål

• bepoe
    PolyPond skrev 2013-01-18 13:23:51 följande:

Nja. En liter cola blir väl ca 400 kcal. Standardlösgodis har väll ett kaloriinnehåll på 400-500 kcal per 100g. Fel med en tiopotens.

Sedan tror jag inte heller att de som äter lite godis bälgar i sig cola. 

• bepoe

Ja, också svar på TS: I min familj äts ca 40-60 g godis per skalle och vecka. Typ någon chokladbit eller en liten tablettask för ungarna. 

• cloudberry79

Ungefär 200 gram, eftersom det bara är sonen som äter godis och han får bara lördagsgodis.

(M)amma till V -07 och E -12
  • MinoosMami

Här äts det av mina 3 ungar, dom små får typ en tablettask var medans den större får egen påse.. vi vuxna brukar oxå plocka en påse men sen jag blev gravid är jag inte alls sugen på chips eller godis och sånt (konstigt nog, men som tur är kanske eftersom det är 4 barnet ;) ) men mannen min äter massa och dricker läsk jämt. jag föredrar vatten faktiskt... 

Svar på tråden Hur mycket godis äter ni?