• Webbredaktör Annelie

Hur mycket godis äter ni?

Familjen Medelsvensson på fyra personer äter enligt statistik från SCB i snitt 1,2 kilo godis i veckan.
    Hur mycket godis äter din familj? Har det blivit mer eller mindre med åren?

Läs mer om hur familjen Medelsvensson lever här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.1908428

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket godis äter ni?
  • Koppkaka

Bättre för samvetet? Jag äter aldrig mörk choklad och tycker inte det känns som godis. Det handlar inte om samvete överhuvudtaget.

• Aileen Allannah

Choklad är godis, men om jag säger till maken att jag vill ha godis så menar jag inte choklad.

Men vi äter alldeles för mycket godis här hemma (vi vuxna alltså, inte ungarna), till följd av dåliga matvanor.

• Fia 28

Jo jag anser nog att choklad är godis. MEN säger jag åt nån att köpa godis så kommer de troligtvis inte hem med choklad.

• Vit Lilja

Vi äter smågodis ett par tre gånger per år, har lite problem att alla går där och nyser och snurvar och alla kan plocka i det. Chips äter sambon säkert nån gång imånaden (jag gillar inte chips särskilt mycket). Choklad blir det desto mer. Vi äter nog choklad 1 gång i veckan i någon form. Antingen efterrätt som mousse, eller kladdkaka. Ofta blir det också en Lindt-choklad eller liknande

• vampyria2

mina barn får köpa 10 st plockgodisar på lördagen och det är de helt nöjda med faktiskt, de är 5 och 10 år

De stora har jag ingen koll på längre, de är 18 och 20 år så de sköter det själva nu för tiden  

• annca

Ungarna älskar att plocka smågodis till sitt lördagsgodis, men iaf sonen äter sällan upp allt. Blir väl totalt ett par hg tillsammans.
    Själv snor jag kanske nån bit ur ungarnas, men köper aldrig själv annat än mörk choklad.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Hur mycket godis äter ni?