torra läppar
Jag får fruktansvärt torra läppar på vintern. Läppsyl torkar bara ut läpparna mera. Någon som vet någon bra salva eller liknanade man kan använda??
Jag får fruktansvärt torra läppar på vintern. Läppsyl torkar bara ut läpparna mera. Någon som vet någon bra salva eller liknanade man kan använda??
försvarets hudsalva är i mitt tycke det bästa. det är ett Cerat som du kan använda till allting.
2-3 liter om dagen? Oj, då skulle jag sitta på toa mest hela dagen. Det dricker jag aldrig, inte ens i närheten. Hur hinner man?
Scrubba läpparna lite lätt med tandborsten eller en frottéhandduk. Smörj med Decubal Lips & Dry spot - den är kanon!
Avdelning, lypsyl och liknande innehåller mineralolja som bara torkar ut mer eftersom det förstör hudens förmåga att bilda fukt. Det finns bättre läppcerat på t.ex hälsokost och en del apotek, kronans (tror jag det är) säljer burts bees som är baserat på bilar och på hälsokostbutiker finns det ofta flera bra alternativ. I en del matvarubutiker finns weleda, deras läppcerat är väldigt bra. Så släng allt med mineralolja i och använd naturliga produkter istället så blir du nästan garanterat snart bättre! Något som du kanske har hemma som du kan prova på en gång är honung och olivolja, det funkar också bra men stannar inte lika bra på läpparna som cerat.
Hm ja, nä, jag får jobba på det där hör jag
(Idag har jag druckit nästan 4 kaffe och 1 glas vatten)
Hej, jag har haft torra och spruckna läppar flera månader. Jag provade alla möjliga mediacenter men inget hjälpte. Alla balsam var bara bra för stunden. Nu har jag hittat LIP BALM som man använder på natten. Det är riktig aruyvedisk medicin och går att köpa på veda lila i Stockholm. jag beställde online för 56 kr m jag har rätt. Hjälpte direkt. Kändes som mirakel. Nu har jag användbara 2 nätter men alla sår och sår på sidorna är borta. Lycka till till alla som lider av någon okänd virus eller vad det nu är. MVH Elizabeth
Läppskrubb! Köpte min på eleven.se
Jag har provat precis allt, använder Försvarets hudsalva året runt flera ggr per dag. Peelar ibland, dricker nästan 2 liter vatten om dagen, men ingenting hjälper!
Roligt med ett gammalt inlägg som poppar upp igen. Sedan detta har jag slutat med Lypsyl (jädrar vilken avvänjning det var. Läpparna skrek i flera månader) och kör stadigt med Carmex.
Har inte hittat något som slår det. Ännu.