Testamente om plasering av ens barn?
Vet ej om detta är rätt tråd men en fråga som måste få svar på. Jag har en bror med familj som är den perfekta familjen utåt. De har fina jobb och mångmiljon villan. Men under ytan är det allt än harmoniskt. Skulle det bli så att jag och min man inte skulle kunna ta hand om vår son så skulle de vara det självklara "valet" att ta hand om sonen, men vi vill absolut inte det. Vi vill hellre att han får komma till min mans bror och familj. Mycket värme och kärlek i familjen men ett par betalnings anmärkningar. Vi undrar hur man ska göra för att det ska bli så om något skulle ske (vilket vi absolut inte önskar, men då min brors situation nästan inte är frisk men på utan är de den perfekta familjen, så vill vi försäkra oss att han inte kommer dit). Min mor vet det hela men hon börjar bli äldre. Tänkte om man skulle skriva som ett testamente och de skulle hitta det vid genomgång av våra saker så skulle de helt klart riva sönder det, då de som sagt är "perfekta familjen". Hur ska man gå till väga? Som sagt inte för att vi tror något ska ske, men detta gnager i mig varje gång vi träffar min bror och känner att vi måste ordna detta.