• Anonym

Testamente om plasering av ens barn?

Ni kan bara skriva önsökemål i testamente, inget annat.  Och som ett litet pekfinger så Jag skulle nog mer tänka över en särskild person.

Familjesituationer kan förändras, folk skiljer sig, flyttar utomlands , blir arbetslösa, får fler barn, väljer att inte skaffa barn alls, folk kan dö osv osv.
    Att önska att barnet hamnar i en särskild familj är därmed ganska vanskligt.  För om den tilltänkta familjen faktiskt inte existerar den dagen det kanske blir aktuellt så kan det bli knepigt och konstigt. 

Är en särskild släkting extra lämpad anser ni så skriv den personens namn som önskemål istället för familjen. 

• Anonym
    Blåsippan84 skrev 2012-12-26 22:29:31 följande:
    Det är det vi är rädda för. För utåt är de helt "perfekta" så skulle det bli någon utredning på de är de det självklara valet som sagt. Det är bara min familj som vet hur det är. Har dessvärre ingen så nära vän att jag delar allt med. Skulle dock nog kunna ge ett ex till min mans familj. Men de är som sagt på pappret inte de bästa med liten bostadsrätt och ett par betalningsanmärkningar som de fick för ett par år sedan. Men den kärlek de ger är något vi vill ge vår son. Allt detta kom upp igen nu efter vi setts i jul:(.

Bara för att den perfekta brodern ser bäst ut i era ögon så behöver de inte göra det i en utredning kanske kommer utredningen fram till att barnen inte har det bra hos nån släkting men däremot i ett av deras familjehem ja då blir det familjehemmet ts
  • Anonym
    Anonym (Wildrat) skrev 2012-12-27 14:32:13 följande:
    Fonus kan förvara testamente: www.fonus.se/planera/juridisk-planering/testa.../

Man kan inte testamentets barn så det finns inget de förvarar om man inte skriver ett över sina tillgångar papper om barn förvara de ite om du går tillbaka ser du tråden handlar om vad som händer med barn inte tillgångar!
Svar på tråden Testamente om plasering av ens barn?