Ridderstads tjej skrev 2013-01-11 22:29:29 följande:
Jag har beställt en Philips avent nu! :) ibland kanske man är på en plats där det inte är lämpligt att slänga upp brösten offentligt då kan det vara bra att ha med sig på flaska. Pappan kanske inte vill känna sig utanför hela tiden heller utan få närhet med sitt barn som han får mata ibland. Finns massor av exempel där man kan behöva en pump. Nu i influensa-tider ska man ju inte amma om man går på penecillin fick jag veta av barnmorskan. Ja exemplen är många även om man klart kommer göra allt för att amma i första hand..
Jag har ätit tre penicillinsorter under amningsperioden, i princip alla sorter är godkända för amning, så där hade din BM fel... Och influensa beror ju på virus, så hon var ju verkligen ute och cyklade där

MIn man gör allt utom ammar, så han sätter nog mer tid på aktiv babyvård än vad jag gör, så han känner sig inte utanför så vitt jag vet. Närhet kan man få genom annat än mat! Enda platsen jag inte "slänger upp brösten" på är utomhus, för dotterns skull. Lite för kallt att äta ute på vintern.. INte för att jag slänger upp brösten, jag öppnar en liten amningslucka bara och ingen ser min tutte förutom bebin