• Doodie1

    Hisings Kärra - nyinflyttad

    Nyinflyttad till Hisings Kärra och 2 barnsmamma (3 år kille och snart 1år tjej). ja, det är väl en typ av kontaktannons, för jag vill gärna lära att känna dig som bor här i området. Kort o gott, så är jag en som gillar att röra på mig, fixa middagar och annat mys, men sitter gärna och hänger en stund medans barnen leker också över en enkel kopp kaffe eller möts upp i lekparkerna runt om.

    Vore jättekul om du hör av dig!

  • Svar på tråden Hisings Kärra - nyinflyttad
  • Doodie1

    Hej, familjen har varit sjuk i veckan, magsjuka.... Urk! ... Jag klarade mig ... Peppar peppar, men det har ruckat i planerna. Kunde du onsdag oxå?

  • Elsis

    Stackars er! Här har lillasyster varit hängig idag, hoppas det nte blir något mer. Onsdag är lite osäker än så länge, återkommer så snart jag vet.

  • Doodie1

    Barnen har varit sjuka... Har nog gjort det mesta dessa dagar... Torkat spyor, översvämning i badrummet... You name it! Nästa vecka e kaos, men veckan därpå, gå på öf här i kärra 9-13 ihop? Den 26 blir det va? En fredag.

  • Elsis

    Stackars er, låter inte alls trevligt. Den 26 är vi bortresta, ska för första gången lämna båda barnen och åka iväg en långhelg. Verkar som om vi aldrig kan samtidigt. Kanske första maj?

  • Doodie1

    Hej på er! Jag har varit lite borta härifrån. Har haft mer sjukdomar, känns som en lite cirkel... hu! sen är sambon iväg och reser, så jag är ensam med båda barnen, så inte mkt tid över till annat än lek, mys, softa i soffan och ja... ni vet. :)

    Mandisen, såg din inbox, vore nice att ta en prommo. Boxar tillbaka efter helgen, då sambon är tillbaka och vi är på fötterna igen.

    Elsis, första maj är vi på kosläpp, vi stadsbor måste ju se hur det är med lantlivet... ;) Men hmmm... Den 3 maj är en fredag, kan du då? Enkel lek på gården om fint väder eller öppna förskolan?

    KRAM till er! & nu jäklar måste det väl ändå vara lite gött väder på g!? Jag är sååååå redo!!! :) Men för säkerhetsskull, vi har bokat semester o åker till Alcudia den 17 maj, blir så gött... :)

  • Elsis

    Doodie, förstår att ni måste ta alla chanser att se på kor:) Den tredje tror jag att vi kan. Om ni är sugna på lite mer lantliv kanske ni har lust att komma hit ut till oss och gå på skogsutflykt?

  • Elsis

    Det är ganska långt att gå till bussen tyvärr:( Lite ociviliserat känns det allt, men å andra sidan har vi skog och natur nästan ända intill husknuten. Vi kan ju se hur det ser ut på bilfronten när det närmar sig om du tycker?

  • Minea

    Hej!

    Jag ser att ni skrivit här en stund och jag bor ännu inte i Hisings Kärra men flyttar in senare i sommar så tänkte det var lika bra att ta kontakt nu när jag hittat er! Vi har två barn på 3 och 1 år så det är ju samma åldrar. Vi är inte heller från Gbg. Jag är uppvuxen på Västgötaslätten och min man i Värmland och nu är vi tillbaka i Sverige efter några år i Norge. Som sagt bor vi inte nära er nu men vi är nere en del i Gbg och vi möts gärna upp med er om det passar när vi är nere. Vi ser väldigt fram emot nya äventyr på Norra Hisingen!

Svar på tråden Hisings Kärra - nyinflyttad