• Anonym (Pco-s)

Ner i vikt för att bli gravid

Nu har jag bestämt mig. Jag ser mig i framtiden som normalviktig. Jag vill ha ett syskon till min son. För att nå ditt måste jag ner i vikt, ut från min trygga lilla tycka synd om mig själv box. Ta tag i mig och ändra mitt liv. Har nu haft övervikten i 4 år. Skärpning ska ner så sonen får ett syskon och jag kan känna att jag hat gjort klart mitt nu. Inte kul att sörja om att man inte lyckas bli gravid, höra om att man hat pco-s och allt som innebär med det. Jag har inte gjort allt jag har ca 20 kg att gå ner och borde då få igång ägglossningen. Här ska gås ner och sen ska jag öka i vikt av att vara gravid. Någon annan som ska ner i vikt för att ha bättre chanser för att bli gravid. Skulle behöva någon att prata av mig med med alla tankar som far omkring, räddsla, misslycka eller att lyckas.

• Svar på tråden Ner i vikt för att bli gravid
  • Anonym (Mia)

Hej jag har också övervikt och har PCO.
    Jag har en hel del övervikt så jag ska snart göra en Gastric Bypass operation så jag kan gå ner i vikt och kunna bli mamma.
    Jag har inga barn från innan och inte min sambo heller.
    Så detta är mitt enda sätt att få bli mamma.

• Anonym (korkad?!)

Hej!

Har en rätt dum fråga.. Men jag är ca 20kg överviktig och vill gärna bli gravid. Jag har regelbunden mens. Men kan d v så att jag inte har ägglossning ändå pga övervikt? Lr har man ingen mens i så fall?

• Anonym (Mia)
    Anonym (korkad?!) skrev 2012-12-09 23:14:14 följande:
    Hej!
    Har en rätt dum fråga.. Men jag är ca 20kg överviktig och vill gärna bli gravid. Jag har regelbunden mens. Men kan d v så att jag inte har ägglossning ändå pga övervikt? Lr har man ingen mens i så fall?
    Hej.
    De kan ju vara att du kan ha lite problem med äl att du kanske inte får den varje månad men att du får mens endå regelbundet. Men de kan ju vara så att du har den också men att de inte tar sig.
    De är vanligt att de tar upp i mot ca1 år att bli gravid.
    Och om de har gått över 1år så får man söka hjälp hos gyn och får kolla upp äl och mannens simmare.
    Hur länge har ni försökt få barn?
     Mvh Mia
  • Anonym (korkad?!)

Ok, jag brukar ofta känna av äl iofs.. Men den kanske kan va oregelbunden? Slutade skydda oss för ganska exakt 1 år sedan och tänkte det blir när det blir. Antar att man ska försökt aktivt i ett år om man ska på utredning?

• Anonym (Mia)
    Anonym (korkad?!) skrev 2012-12-10 13:43:39 följande:
    Ok, jag brukar ofta känna av äl iofs.. Men den kanske kan va oregelbunden? Slutade skydda oss för ganska exakt 1 år sedan och tänkte det blir när det blir. Antar att man ska försökt aktivt i ett år om man ska på utredning?
    Om de har gått ett år så sök hjälp om ni vill.
    De kan hjälpa er. 
  • Anonym (korkad?!)

Måste man inte försökt aktivt då? Det har inte vi gjort utan blir d så blir d. Förutom kanske senaste 4mnd då jag försökt pricka in. Men inte alltid vi lyckats å vet ju inte heller exakt när jag har äl.

Vet någon ungefär "hur överviktig " man ska vara för att äl börjar strula pga vikten?

• Anonym (Pco-s)

Det är inviduelt. När jag böev gravid med min son hade jag ca 10 kg övervikt men blev gravid endå. Idag med 20 kg till funkar det inte alls. Min gyn tror att min fungerar om jag går ner ca 20 först. Visa har pcos och blir inte fravida trots att de är normalviktiga. Det är inviduelt. Har sett extrema stora människor som blir gravida helt utan oroblem

Anonym (korkad?!) skrev 2012-12-10 17:09:49 följande:
    Måste man inte försökt aktivt då? Det har inte vi gjort utan blir d så blir d. Förutom kanske senaste 4mnd då jag försökt pricka in. Men inte alltid vi lyckats å vet ju inte heller exakt när jag har äl. Vet någon ungefär "hur överviktig " man ska vara för att äl börjar strula pga vikten?

• Anonym (Pco-s)

Okii. Hur kom ni fram till operation. Något jag tänkt på men vågat inte. Har så dåligt läckkött så är rädd för komplikationer. Sitter och hoppas på att jag ska lyckas nu på egen hand. Men är då inte det lätaste då man ska ändra hela sin livsvanna. Har du alltid vart överviktig eller kommer du ihåg början av det?

Anonym (Mia) skrev 2012-12-09 22:31:37 följande:
    Hej jag har också övervikt och har PCO. Jag har en hel del övervikt så jag ska snart göra en Gastric Bypass operation så jag kan gå ner i vikt och kunna bli mamma. Jag har inga barn från innan och inte min sambo heller. Så detta är mitt enda sätt att få bli mamma.  

• Anonym (Mia)
    Anonym (korkad?!) skrev 2012-12-10 17:09:49 följande:
    Måste man inte försökt aktivt då? Det har inte vi gjort utan blir d så blir d. Förutom kanske senaste 4mnd då jag försökt pricka in. Men inte alltid vi lyckats å vet ju inte heller exakt när jag har äl.
    Vet någon ungefär "hur överviktig " man ska vara för att äl börjar strula pga vikten?
    Tror inte de de är ju något du inte behöva säga dom fråga hur länge ni har försökt då kan du ju säga 1år bara.
    De vet jag inte de är olika till olika personer hur den strular och så.
    Anonym (Pco-s) skrev 2012-12-10 22:22:39 följande:
    Okii. Hur kom ni fram till operation. Något jag tänkt på men vågat inte. Har så dåligt läckkött så är rädd för komplikationer. Sitter och hoppas på att jag ska lyckas nu på egen hand. Men är då inte det lätaste då man ska ändra hela sin livsvanna. Har du alltid vart överviktig eller kommer du ihåg början av det?
    Vi hade försökt i över ett år att få barn fick hjälp fick komma till gyn kolla mig med ul och då såg läkaren att jag har pco. Kollade sambons simmare och testet var jätte bra.

Men vi får ingen hjälp med min äl för att jag väger för mycket.
    Han sa att om jag ska få hjälp så behöver jag gå ner ca 50-70kg.

Snacka om en chock när han sa de de var den dagen jag bestämde mig för att göra operationen.
    Men jag har funderat på operationen i 2år sedan min mamma gjorde operationen.

Jag har varit normalviktig men i skolan när jag var 11år började jag bli groft mobbad och då tröstade jag mig med mat och godis.

Men läs på om operationen mycket de finns massa att läsa på internet.

• Anonym (korkad?!)

Förlåt men vad är pco?

• Anonym (korkad?!)

Förlåt men vad är pco?

• Anonym (Pco-s)

Okii. Jag har då inte så mycket övervikt. Det känns som en helt annan tanke för operation. 50-70 kg är inte lite och då behöver man nog hjälp. Dj har jag vart mullig men nöjd i min kropp som var runt st M i flesta klädder förens nu efter min graviditet. jag vet inte riktigt hur jg skankonna tillbacka till mina gammla vanor. vart överviktig ca 4 år nu och vet inte ens hur mina dåliga matvanor började, så försöker komma ifund med att hur jag ska ändra. för det är en livs förändring , och jag vill så gärna få ett till barn. När ska du göra din operation.? i

Anonym (Mia) skrev 2012-12-10 22:29:56 följande:
    Tror inte de de är ju något du inte behöva säga dom fråga hur länge ni har försökt då kan du ju säga 1år bara. De vet jag inte de är olika till olika personer hur den strular och så.
    Anonym (Pco-s) skrev 2012-12-10 22:22:39 följande:
    Vi hade försökt i över ett år att få barn fick hjälp fick komma till gyn kolla mig med ul och då såg läkaren att jag har pco. Kollade sambons simmare och testet var jätte bra. Men vi får ingen hjälp med min äl för att jag väger för mycket. Han sa att om jag ska få hjälp så behöver jag gå ner ca 50-70kg. Snacka om en chock när han sa de de var den dagen jag bestämde mig för att göra operationen. Men jag har funderat på operationen i 2år sedan min mamma gjorde operationen. Jag har varit normalviktig men i skolan när jag var 11år började jag bli groft mobbad och då tröstade jag mig med mat och godis. Men läs på om operationen mycket de finns massa att läsa på internet.  

• Anonym (Mia)
    Anonym (Pco-s) skrev 2012-12-14 13:43:36 följande:
    Okii. Jag har då inte så mycket övervikt. Det känns som en helt annan tanke för operation. 50-70 kg är inte lite och då behöver man nog hjälp. Dj har jag vart mullig men nöjd i min kropp som var runt st M i flesta klädder förens nu efter min graviditet. jag vet inte riktigt hur jg skankonna tillbacka till mina gammla vanor. vart överviktig ca 4 år nu och vet inte ens hur mina dåliga matvanor började, så försöker komma ifund med att hur jag ska ändra. för det är en livs förändring , och jag vill så gärna få ett till barn. När ska du göra din operation.? i
    Skönt att de inte är så mycket du har att gå ner.
    Jag ska opereras i mitten av januari:). 
  • castillo

Det känns jätte skön som att vara befriad. Har slutat helt med socker nu i ca 4 dagar. Drack exakt den mängden läsk jag bestämt införväg och inte en droppe mer på nyårsafton. Känndes inte alls svårt att avstå från godis och chipsen som låg på bordet. Känns så skönt att känna att jag själv hade kontrollen. Inget sug som va starkare en mig. Har redan börjat tappa vikt sakta men säkert. Det här ska funka. Nu är det ett nytt liv på gång. Hur går det för er andra?

Svar på tråden Ner i vikt för att bli gravid