Anonym (korkad?!) skrev 2012-12-10 17:09:49 följande:
Måste man inte försökt aktivt då? Det har inte vi gjort utan blir d så blir d. Förutom kanske senaste 4mnd då jag försökt pricka in. Men inte alltid vi lyckats å vet ju inte heller exakt när jag har äl.
Vet någon ungefär "hur överviktig " man ska vara för att äl börjar strula pga vikten?
Tror inte de de är ju något du inte behöva säga dom fråga hur länge ni har försökt då kan du ju säga 1år bara.
De vet jag inte de är olika till olika personer hur den strular och så.
Anonym (Pco-s) skrev 2012-12-10 22:22:39 följande:
Okii. Hur kom ni fram till operation. Något jag tänkt på men vågat inte. Har så dåligt läckkött så är rädd för komplikationer. Sitter och hoppas på att jag ska lyckas nu på egen hand. Men är då inte det lätaste då man ska ändra hela sin livsvanna. Har du alltid vart överviktig eller kommer du ihåg början av det?
Vi hade försökt i över ett år att få barn fick hjälp fick komma till gyn kolla mig med ul och då såg läkaren att jag har pco. Kollade sambons simmare och testet var jätte bra.
Men vi får ingen hjälp med min äl för att jag väger för mycket.
Han sa att om jag ska få hjälp så behöver jag gå ner ca 50-70kg.
Snacka om en chock när han sa de de var den dagen jag bestämde mig för att göra operationen.
Men jag har funderat på operationen i 2år sedan min mamma gjorde operationen.
Jag har varit normalviktig men i skolan när jag var 11år började jag bli groft mobbad och då tröstade jag mig med mat och godis.
Men läs på om operationen mycket de finns massa att läsa på internet.