Hur lärde sig era barn att gå?
Att barn lär sig gå när de är olika gamla är ju helt normalt.. Men jag funderar på det här med hur dom lär sig gå.. Alltså hur gör dom precis innan? Min dotter e snart 1 år.. Hon kryper obehindrat, ställer sig upp utan stöd o står så länge hon vill men vågr inte riktigt ta några steg.. Nyligen har hon börjat med nån slags apgång med bara händer o fötter i golvet vilket ser fantastiskt gulligt o roligt ut.. :) En vän lika gamla son har tagit flera steg själv, men han kan inte ställa sig upp utan stöd.. När han står upp kan han inte sätta sig ner utan hjälp... Han har ännu inte börjat krypa, o jag tror nog han skippar det o börjar gå direkt istället.. :) Jag är inte ute efter att jämföra alls, men det är intressant att få veta om det finns ännu fler stilar att lära sig gå.. Därför frågar jag, hur lärde sig ditt barn att gå? Jag märker på min dotter att hon blir stolt när hon står upp själv :) det är kanske också vanligt? Att dom visar en sån stolthet för vad dom klarar av de små liven..? Frågade min egen mamma hur jag lärde mig gå.. Jag tränade på att ställa mig o sätta mig en hel dag.. Sen gick jag på kvällen o kröp aldrig mer.. Måste vara den envishet jag fortfarande har i min personlighet som gjorde det ;)