• Callina

Någon som använt botox mot rynkor?

Jag har inte massa rynkor men en markerad bekymmersrynka som jag typ alltid har haft samt att linjerna vid munnen blivit lite skarpare. Jag har svaga funderingar på att göra något åt det, men bara kanske.

Ni som gjort det, hur länge håller det i sig och vad har ni betalat?
    Tips på ställe i Stockholm?

• Svar på tråden Någon som använt botox mot rynkor?
  • Milou86

2000. Håller ngr månader. Funkar kanon, ser piggare ut. Conturkliniken, Mona,

• Callina

Tack för tipset!!!

Det blir alltså minst 8000 om året, fasiken att det ska vara så dyrt. Det lär ju vara beroendeframkallande om man väl börjar :)

• Voluptuous Shalimar

Jag kör en gång per år jag. Bekymmersrynka som kom långt i förtid känns det som Det håller sig faktiskt väldigt bra hela året.

• julesrules

Jag har hittat en bra och informativ sida som skriver allt om botox: www.plastikoperationer.net/botox-behandling-rynkor

Det står bland annat att "kostnaden för en behandling med Botox är ungefär 3000-3500 kr per område. De vanligaste områdena är; bekymmersrynkor (glabellaveck) mellan ögonen, horisontella pannveck, rynkor i ögonens utkanter (kråksparkar) och skrattrynkor". Hoppas sidan hjälper dig :)

• straw2008

Jag har gjort det i 7 år. håller max 2,5 månad o så har det varit sen första gången jag gjorde det. Man blir SJUKT fiiin.... Kommer aldrig sluta med detta. Men du kan släppa på muskeln istället, alltså de skär av den. Görs på nästan alla kliniker vad jag vet, kostar kring 10 000 så är du av med den för gott.

I kinamockaskogen.....
  • BonusTess

Jag har gjort det och är jättenöjd. Hade en jättedjup linje i pannan, skarp bekymmersrynka mellan ögonen samt "trötta" linjer vid munnen. Resultatet blev strålande! Kände mig mycket piggare :) Förutom botox så la jag ett par fillers vid munnen. Gick totalt på ca 5000 kr.

Min upplevelse är att linjerna inte blir lika skarpa då botoxen släpper. Den har släppt nu och jag planerar att göra det igen men trots att det släppt så är linjerna mycket mindre pga att muskeln inte har dragit ihop sig på så länge och huden har slappnat av.

• Duckan

Har också en djup rackare mellan ögonen. Dock undrar jag mer över rynkorna under och kring ögat. Går det att göra nåt åt dessa?

• straw2008
    Duckan skrev 2013-01-30 11:30:19 följande:
    Har också en djup rackare mellan ögonen. Dock undrar jag mer över rynkorna under och kring ögat. Går det att göra nåt åt dessa?

googla botox kråksparkar
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    BonusTess skrev 2013-01-30 11:29:41 följande:
    Jag har gjort det och är jättenöjd. Hade en jättedjup linje i pannan, skarp bekymmersrynka mellan ögonen samt "trötta" linjer vid munnen. Resultatet blev strålande! Kände mig mycket piggare :) Förutom botox så la jag ett par fillers vid munnen. Gick totalt på ca 5000 kr.Min upplevelse är att linjerna inte blir lika skarpa då botoxen släpper. Den har släppt nu och jag planerar att göra det igen men trots att det släppt så är linjerna mycket mindre pga att muskeln inte har dragit ihop sig på så länge och huden har slappnat av.

De kommer komma tillbaka till 100% då botoxen helt släppt. Lovar o svär att rynkor skulle försvinna efter en behandling är bara nonsens. Det enda som funkar är botox.
    I kinamockaskogen.....
  • Duckan

Straw, det värsta är att det inte bara är vid kråk-området utan under hela ögat. Tycker att det blev värre efter några allergichocker jag fick då huden först vätskefylldes för att sen bli supertorr och skrynklig just där. Mycket ledsamt. Ska googla, tack.

• straw2008

Mm vet vad du menar, jag har oxå fått såna chocker !! Huden under ögat måste fyllas med fett eller sträckas upp. Jag har gjort detta på övre ögonlocken då de var vääääldigt tunga. Lycka till !!

I kinamockaskogen.....
  • BonusTess
    straw2008 skrev 2013-01-30 14:02:43 följande:

De kommer komma tillbaka till 100% då botoxen helt släppt. Lovar o svär att rynkor skulle försvinna efter en behandling är bara nonsens. Det enda som funkar är botox.

Absolut, det är jag medveten om och det har de också gjort. Däremot upplever jag inte djupet lika stort men det kanske beror till viss del på att jag la en filler i vecket som inte gått ur lika fort... :)
  • trojja

Jag har använt fillers och varje gång blivit nöjd

idag ska jag för första gången injesera botox på de 3 vanligaste områden

• Hannah4

Som de flesta säger så behöver du använda botox ca 3 gånger per år, ungefär var fjärde månad. Beror på hud och hur djup rynka. Jag har varit på både Victoria, Akademi och Contour och de är alla bra. Men visst blir det att man lägger in lite mer när man ändå håller på. Men det gör väl inget. Man blir ju bara så mycket snyggare.

• Smilla35

För de i Göteborg vill jag varna för Prinsgatans estetiska klinik -oseriösa. Gjorde botox i pannan, släppte med en gång, gick tillbaks 2 ggr för påfyllning, sista gången hände absolut ingenting, han stack mig förmodligen bra med nålen utan att spruta in nått.. fick en ny tid.. när jag kom dit var kliniken stängd, ringde och lämna meddelande. Han ringde aldrig tillbaks. Ville väl bara bli av med mig.
    Jag har gjort botox i många år och det har aldrig varit några problem, hållt i minst 6 månader. Så stå på er om behandlingen inte håller.

• Yogagirl

Smilla, kan du rekommendera något annat ställe i Göteborg än Prinsgatans?

Jag har liknande erfarenheter från Citylaser, så dit vill jag inte gärna gå igen...

• Intresserad Anna

Jag tycker precis tvärt om!
    Adel Estetik (Prinsgatans Estetiska Klinik har bytt namn sedan ett tag tillbaka) har varit grymt proffsiga. Jag har gått till Dr Adel i nu tre års tid, fått både Botox och filler  med fem månader emellan varje botoxbehandling. Han är alltid korrekt och alltid angelägen om att man ska vara 100% nöjd. Dessutom riktigt rimliga priser. Första gången var jag orolig att det skulle vara något skumt med materialet eftersom priset är så lågt men han visar alltid förpackningen och Botoxet varar länge, så han kan heller inte späda ut. Jag rekommenderar varmt ett besök igen!

Svar på tråden Någon som använt botox mot rynkor?