Pappa vägrar umgängesavtal
Hej,
Jag har skrivit en del om den problematik jag har i en annan tråd "barnen får inte nämna mamma hos pappa osv".
I dagarna har alltså mitt ombud skickat ett umgängesavtal till barnens pappa. Det svar som vi väntat skulle komma var precis vad vi fick! Han vägrar att skriva på någonting som måste gå vidare till socialnämnden sedan! Han skriver att han ev kan gå med på ett avtal endast mellan oss (men alltså aldrig till socialnämnden) om flera av hans krav kommer med!
Som tex att jag ska lova att aldrig ens antyda att barnen ska vara skrivna hos mig, att jag måste lova att aldrig nämna att barnen skulel byta skola, att endast "blodssläktingar" få närvara på skolavavslutningar mm (alltså förbjuds min man att delta även om det är barnens önskan). Han kräveratt två veckors ledighet på sommaren inte ska finnas med utan att det kan vi "göra upp om". osv osv...
Jag vet inte vad jag ska göra nu? Min önskan är inte att ta bort umgänge från barnen med sin pappa. Jag vill endast ha ett avtalsom är reglarat över vårt umgänge med semestrar och byten mm så att så lite konfliktyror som möjligt kan uppstå. Så att han inte kan hota med saker som att han tänker hämta barnen på julafton om jag inte går med på än det ena än det andra.
Vad råder ni mig att göra jag känner mig så maktlös