Pappa vägrar umgängesavtal
Men det känns ändå som så svårt att få hjälp i tingsrätten då vi tillslut alltid kommer överens, även om det är på bekostnad av att jag är den som ger mig.
Och när jag pratar med familjerätten och min advokat så är det ju så att man som förälder alltid måste se till barnens bästa och vara flexibel utefter barnens behov, vilket är precis vad jag vill göra! Men han vägrar gå med på någonting där han inte får bestämma, även om det är barnens egen önskan.
Hur ska jag då göra när jag faktiskt inte alls vill förhindra barnen någonting som har med umgänge eller boende med deras pappa att göra.
Jag slits mellan vad som är bäst för dem, de mår inte bra av detta ständiga bråk och att han bestämmer vad de får prata om hemma hos honom eller att min man inte får närvara på skolavslutningar fast att barnen vill det mm.
Men är det ändå rätt att fortsätta kämpa för 50% rättvisa i allt, även om det inte är det bästa för barnen?
Dra det till tingsrätten om han vägrar skriva ett godkänt avtal, han kommer säkert vika sig innan det blir rättegång så ni kan skriva avtal via socialnämnden, han vet att hans krav är orimliga. Gör han inte det så har ni ett domslut sen. Dina barn mår inte bättre av detta hattande och att ditt ex ska skapa onödiga och larviga konflikter och du tillåter det.. Sätt hårt mot hårt nu och gör det som är bäst för dina barn, att ha ett fungerande umgängesavtal.