Trulsa1985 skrev 2012-10-24 21:11:40 följande:
Vill du att din man ska kunna ge så pumpa och ge på kopp så slipper du oroa dig för både produktion och för att barnet ska välja flaskan före bröstet :)
Hur fungerar det om du byter bröst? Om du ger samma bröst upprepade gånger? Har han tänder på gång? Så länge han är så liten och går upp i vikt som han ska behöver du inte oroa dig alls för att du har dålig mjölk. Det man kan tänka på med är att det tar lite tid att få fram den feta mjölken så om han äter bara kort tid varje gång kan du fortsätta att ge samma bröst flera gånger efter varandra innan du byter bröst så vet du att han får i sig den feta mjölken... Men eftersom han går upp i vikt bra så gissar jag att han får i sig den redan :)
De där har jag läst om och försöker alltid börja amma på de bröstet han slutade på. ska undvika ge ersättning ikväll och försöka bara amma i morgon, se om de blir bättre, har med funderat på tänder.. Mn känner inget
Men ska verkligen försöka kämpa på =) Just nu sover han och har gjort de sen 18 tiden =) Så ska amma direkt när han vaknar.
men kan jag göra ngt för att få han amma längre än 5-10 min? tycker de verkar jättelite ju