Inlägg från: PojkMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkMamma85

mättar inte längre :(

Min lilla kille på 4 mån blir inte nöjd med amning längre.
    De verkar som om jag inte har så mkt mer mjölk till honom =( Är de vanligt att mjölken lixom kan ta slut?? Känns så tråkigt :(
    Har nu börjat ge ersättning med och han blir hur nöjd som helst =(

känns som om man inte räcker till, detta gör att jag känner mig nere :( Min första jag kunnat amma och då gick de bara i 4 månader =(

Jag dricker massor, äter ordentligt, han ammade mkt oftare under två veckor men de verkade inte komma mer mjölk =(

• Svar på tråden mättar inte längre :(
  • PojkMamma85

Min lilla suger konstant på händerna, men han ammar 5-10 min sen vill han inte mer och fortsätter han gnälla och jag försöker ge bröstet så tar han de inte =(
    Jag känner nu att jag har bra med mjölk i båda. Min sån går upp fint i vikt.

Jag vill amma men, de har vart lite skönt med flaskan med, då maken kunnat ge och jag kunna fortsätta med de jag gjorde.
    men ska då i morgon försöka att bara amma. Så svårt de där. 

• PojkMamma85
    Trulsa1985 skrev 2012-10-24 21:11:40 följande:
    Vill du att din man ska kunna ge så pumpa och ge på kopp så slipper du oroa dig för både produktion och för att barnet ska välja flaskan före bröstet :) 

Hur fungerar det om du byter bröst? Om du ger samma bröst upprepade gånger? Har han tänder på gång? Så länge han är så liten och går upp i vikt som han ska behöver du inte oroa dig alls för att du har dålig mjölk. Det man kan tänka på med är att det tar lite tid att få fram den feta mjölken så om han äter bara kort tid varje gång kan du fortsätta att ge samma bröst flera gånger efter varandra innan du byter bröst så vet du att han får i sig den feta mjölken... Men eftersom han går upp i vikt bra så gissar jag att han får i sig den redan :) 
    De där har jag läst om och försöker alltid börja amma på de bröstet han slutade på. ska undvika ge ersättning ikväll och försöka bara amma i morgon, se om de blir bättre, har med funderat på tänder.. Mn känner inget 
    Men ska verkligen försöka kämpa på =) Just nu sover han och har gjort de sen 18 tiden =) Så ska amma direkt när han vaknar.

men kan jag göra ngt för att få han amma längre än 5-10 min? tycker de verkar jättelite ju 
  • PojkMamma85
    Trulsa1985 skrev 2012-10-24 21:18:06 följande:
    Vissa barn ammar länge, andra kort. Vad händer när han slutar amma? Somnar han eller är han helt enkelt nöjd och vill inte ha mer eller är han missnöjd och skriker? Om du tar upp honom och låter honom rapa tex, blir han nöjd då och kan äta vidare? 
    Han är nöjd en kort stund, sen arg, och då ger ajg bröstet igen men då vägrar han, vi lägger oss på sängen och han gallskriker, tar fram bröstet IGEN, ja men visst då ska han ha nappen och sen miutt bröst som kudde och somnar. Och detta har hållt på ett par veckor. 
  • PojkMamma85
    Trulsa1985 skrev 2012-10-24 21:29:45 följande:
    Då kan det ju vara så att han blir arg för att det kommer mjölk när han egentligen bara vill sova, det händer det med :) Jag tycker att du ska vara lugn så länge, han går upp i vikt och ammar ju på ändå, barn vägrar över lag inte att äta om de är hungriga och alla är olika i hur de ammar. Du har fått många bra tips från de andra också i tråden. 
    Att starta denna tråd var de bästa jag gjort, just för alla bra tips och allt stöd från er =) <3
    TACK!!! 
  • PojkMamma85
    Trulsa1985 skrev 2012-10-24 21:59:50 följande:
    Jag är glad att du har fått hjälp som du känner dig nöjd med och jag är glad att tråden inte fylldes med troll som många trådar på familjeliv annars verkar göra... Hoppas att allting går bra för dig och att du kan amma så länge som du och ditt barn vill :) 
    det är jag med glad över, att jag fick vettiga personer som ville hjälpa och inga moraltanter etc.. =)

Men de e mkt troll å skit i trådarna nu =( 
Svar på tråden mättar inte längre :(