• vanilla deej

Hur snabbt försvinner det "jag har ätit" ur bröstmjölken???

Min son är allergisk mot mjölkprotein, så jag gör mitt bästa för att undvika detta.

Om jag nu skulle få i mig mjölk, hur lång tid tar det innan den är borta från brötmjölken? Räcker det att pumpa ur en eller ett par mål, eller är det dagar vi pratar?

Jag är rädd att han dessutom är känslig mot annan mat. Om jag nu vill testa om han är känslig, hur länge ska jag undvika det för att vara säker på att ämnet har försvunnit från mig och att jag har fått se resultat?

Svårt att förklara vad jag menar, men jag hoppas det är någon förstår och som har ett svar till mig. Jag skulle bli extremt glad om någon som jobbar inom vården kunde svara så att jag vet att svaret är riktigt.           

• Svar på tråden Hur snabbt försvinner det "jag har ätit" ur bröstmjölken???
  • tundra

Har 2 mjölkallergiska pojkar.

Det tar 2 v innan mjölkproteinet är borta ur bröstmjölken och lite längre innan det har passerat bebisen. (Man brukar säga max 4 v tot.)

Råkade av misstag äta mjölkprotein på restaurang för ca 2 v sedan och hela förra veckan var en katastrof. Den här veckan har varit bättre och idag bajsade han normalt. (yngste sonen är 4 mån).

Mina mjölkprotein allergiska pojkar har varit känsliga för andra livsmedel (ex tacokryda, lök etc) men det släpper efter 1-3 dagar. Det är vanligt att allergiska bebisars magar är extra känsliga.

Fråga om du tycker jag missat ngt.

• Rocktroll

Tog ca en vecka efter att jag råkat få i mig mjölkprotein tills vi märkte en förbättring på dottern, och därefter några dagar innan hon var som vanligt igen.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • vanilla deej

Tack för svaren. Då är det bäst att inte få i sig mjölk då... det gör det bara så svårt att fika el äta ute. Man är ju trots allt mammaledig...

hur märker ni att det är dåligt samt att det börjar bli bättre?

min son är extremt ledsen o nu gissar jag bara men tror att det kanske är kakao som gör honom "illa"     

• tundra

Ja choklad gör mina pojkar dåliga i magen. Det blir en massa knip och bajset blir flytande, slemmigt, grönt.
    MEN choklad funkar bättre och bättre ju äldre bebisen blir. Runt halvåret kunde jag börja äta mörk choklad igen mer än några bitar.

Jag äter popcorn och salta pinnar istället.

Var glad att du inte kan fika så mkt onyttigt! Ta en kopp the och en banan istället. Eller en isglass. Vissa kakor är mjölkfria - be dem visa förpackningen på cafét. Ibland säger de att det är mjölkfritt när det inte är det ( det hände som sagt mig för 2 v sen).

När magen blir bättre blir bajset bättre i konsistens och gulare samt att bebisen blir gladare och sover lugnare och inte lika ytligt.

Svar på tråden Hur snabbt försvinner det "jag har ätit" ur bröstmjölken???