Inlägg från: tundra |Visa alla inlägg
  • tundra

Hur snabbt försvinner det "jag har ätit" ur bröstmjölken???

Har 2 mjölkallergiska pojkar.

Det tar 2 v innan mjölkproteinet är borta ur bröstmjölken och lite längre innan det har passerat bebisen. (Man brukar säga max 4 v tot.)

Råkade av misstag äta mjölkprotein på restaurang för ca 2 v sedan och hela förra veckan var en katastrof. Den här veckan har varit bättre och idag bajsade han normalt. (yngste sonen är 4 mån).

Mina mjölkprotein allergiska pojkar har varit känsliga för andra livsmedel (ex tacokryda, lök etc) men det släpper efter 1-3 dagar. Det är vanligt att allergiska bebisars magar är extra känsliga.

Fråga om du tycker jag missat ngt.

• tundra

Ja choklad gör mina pojkar dåliga i magen. Det blir en massa knip och bajset blir flytande, slemmigt, grönt.
    MEN choklad funkar bättre och bättre ju äldre bebisen blir. Runt halvåret kunde jag börja äta mörk choklad igen mer än några bitar.

Jag äter popcorn och salta pinnar istället.

Var glad att du inte kan fika så mkt onyttigt! Ta en kopp the och en banan istället. Eller en isglass. Vissa kakor är mjölkfria - be dem visa förpackningen på cafét. Ibland säger de att det är mjölkfritt när det inte är det ( det hände som sagt mig för 2 v sen).

När magen blir bättre blir bajset bättre i konsistens och gulare samt att bebisen blir gladare och sover lugnare och inte lika ytligt.

Svar på tråden Hur snabbt försvinner det "jag har ätit" ur bröstmjölken???