Känner mig dum som en åsna
1. Har alla stenkoll på när dom senast hade mens?
2. Har alla stenkoll på när de senast hade samlag?
Barnmorskan jag fick prata med idag, om mitt positiva gravtest, fick det att låta som att hon ifrågasatte om vi överhuvudtaget vill ha barn eftersom vi inte hade koll på dom här sakerna.
I själva verket handlar det om att vi vet att jag har PCO och inte vill känna allt för stor press, eller som min man kallar det "inte bedriva avelsfabrik". Vi har helt enkelt överlåtit en eventuell graviditet åt slumpen.
3. I instruktionerna för Clearblues test står det "Utomhavandeskap, cystor på äggstockarna, menopaus och några mycket ovanliga sjukdomar kan ge missvisande resultat", men det står inte om ett positivt resultat egentligen kan vara negativt och tvärtom eller hur det fungerar. Någon som har koll på detta?
Åter igen fick barnmorskan en chans att idiotförklara mig och ifrågasatte vad jag hade fått de uppgifterna ifrån eftersom hon inte kunde hitta någon sån information. Det hjälpte föga att förklara att det stod i medföljande bipacksedel. Istället sa hon något i stil med att "Det måste jag ju begripa att om det finns cystor på äggstockarna så innebär ju det också att det finns ägg att befrukta".
4. Vad i farao kan hon ha menat med det???
5. Vad är en "snabb tid" hos barnmorskan? Enligt den jag pratade med idag så skulle jag behöva boka en tid fort också gav hon mig en tid om två veckor.
Nu känner jag mig mer förvirrad och orolig än innan jag ringde till barnmorskan.
5. Pluggar ni alla till hobbybarnmorskor eller eftersom det verkar som att det bara är jag som inte begriper någonting?