Anonym (HAHA) skrev 2012-08-15 12:33:30 följande:
Har också hört om folk som blir ivägkörda till avlägsna platser av poliser.. till öknen och såna saker... för att aldrig mer återvända! De blir som spårlöst borta och det finns inget man kan göra åt det liksom. Det är ju inte så att man kan polisanmäla! Polisen brukar göra så att dom plockar randoms på stan när dom känner sig extra uttråkade i jobbet

det är ju av rätt förklarliga skäl rätt lönlöst att anmäla poliser som håller varandra om ryggen, ljuger, hävdar att personen gjort våldsamt motstånd, oftast är flera stycken som täcker upp för varandra.
detta är inte direkt ovanligt förekommande
och jag har inte sagt något om att plocka upp randoms på stan, däremot att det förekommer att människor som grips utan att göra motstånd och inte beter sig på minsta sätt hotfullt likförbannat får stryk.
jag säger inte att detta alltid händer, utan att det är mer vanligt förekommande än många verkar vara medvetna om.
men nu har jag dragit tråden nog offtopic här, fullt medveten om det, blir bara lite trött på att så många verkar ha attityden att poliser har rätt att bete sig hur som helst, att om en kaxig tonårsknatte får batongstryk har hen säkert förtjänat det alternativt ljuger om det, när jag så väl vet att det inte alls nödvändigvis behöver vara så.
menmen, jag har sagt mitt här, ha en bra dag.