• Anonym (just me)

    Då ingen vågar ta steget???!! Hur gjorde ni?

    Alltså, jag tror på riktigt inte att jag vågar göra ett konkret närmande trots att jag absolut inte är blyg. Blir så in i hel.ete blyg då jag är nära HENNE. Ny väninna i fråga, hon läkare jag sköterska, dvs gör nån bort sig ses vi nästan dagligen. Hon ÄR blyg på riktigt. Så fantastiskt söt o vacker, härligt sätt, snäll o go o glad - skulle bara vilja ta henne i min famn o kyssa henne. Vet inte alls om hon är bi eller inte, ett barn har hon under tio år. Talar dock om män lite nedlåtande o tror inte hon vill bo ihop med någon nånsin igen.  Själv har jag aldrig varit med en kvinna o är såå förvånad över mina känslor o tankar, huh. Fattar noll. Men så mycket fattar jag att jag skulle vilja göra allt med henne. Men om ingen vågar visa nåt??? Skickar sms nu och då, ska snart träffas igen (dock är barn med oftast) o nu satte hon ett hjärta i slutet av sitt sms, jag satte tillbaks ett - hur skulle ni tolka deet? Hur har ni gjort för att få en liten hint om intresse eller inte? frågat rakt ut? kysst kvinnan i fråga? Jag blir knäckt av detta....

  • Svar på tråden Då ingen vågar ta steget???!! Hur gjorde ni?
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-17 21:49:53 följande:

    detta är nytt för mig, trodde aldrig jag skulle få känslor för en så mkt yngre tjej, ok att man kollar på yngre tjejer, men stannar där, detta bara hände, jag får försöka ge mig till tåls, saker behöver inte skyndas på, är det nåt på g så antar jag att det kommer märkas


    Så är det säkert. Men var försiktig så att du inte låter det rinna ut i sanden. Ta det lugnt och känn efter och ges du tillfälle så fråga om hon vill ta en fika någon dag. Säger hon ja så är hon kanske intresserad, säger hon nej så kan du bara spela bort det lite oskyldigt som om du bara menade som vänner, utan att det behöver bli en grej.
  • Anonym (draken)
    Anonym (....) skrev 2017-02-17 21:56:48 följande:
    Så är det säkert. Men var försiktig så att du inte låter det rinna ut i sanden. Ta det lugnt och känn efter och ges du tillfälle så fråga om hon vill ta en fika någon dag. Säger hon ja så är hon kanske intresserad, säger hon nej så kan du bara spela bort det lite oskyldigt som om du bara menade som vänner, utan att det behöver bli en grej.
    inte en chans att hon kan säga nej till mig, jag är en riktig Man Skrattande
    skämt åsido, vi får se om det känns som rätt tillfälle nån gång, så att det känns naturligt att försöka träffa henne utanför jobbet, och skulle hon tacka nej så gör jag ingen stor grej av det, jag kommer väl gråta en skvätt, men jag överlever, och jag skulle vara som vanligt mot henne sen, inga sura miner
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-18 09:21:33 följande:

    inte en chans att hon kan säga nej till mig, jag är en riktig Man 

    skämt åsido, vi får se om det känns som rätt tillfälle nån gång, så att det känns naturligt att försöka träffa henne utanför jobbet, och skulle hon tacka nej så gör jag ingen stor grej av det, jag kommer väl gråta en skvätt, men jag överlever, och jag skulle vara som vanligt mot henne sen, inga sura miner


    Helt rätt inställning! ???? lycka till.
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2017-02-18 10:08:39 följande:

    Helt rätt inställning! ???? lycka till.


    Oj, det blev fel. "Helt rätt Inställning! :) lycka till" skulle det vara men smileygubben blev till frågetecken.
  • Anonym (draken)
    Anonym (....) skrev 2017-02-18 10:10:40 följande:
    Oj, det blev fel. "Helt rätt Inställning! :) lycka till" skulle det vara men smileygubben blev till frågetecken.
    varför ingen redigeringsfunktion i detta forumet?
    lätt hänt Glad
    och Tack!
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-18 10:54:50 följande:

    varför ingen redigeringsfunktion i detta forumet?

    lätt hänt 

    och Tack!


    Hur har det gått?
  • Anonym (draken)
    Anonym (....) skrev 2017-03-12 19:13:41 följande:
    Hur har det gått?
    har inte vågat gjort nåt, men jag märker att hon gillar mig, allt känns mer avslappnat
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-03-12 20:13:01 följande:

    har inte vågat gjort nåt, men jag märker att hon gillar mig, allt känns mer avslappnat


    Vad skönt att allt känns mer avslappnat och att du känner dig mer säker. Hur märker du att hon gillar dig? Har du fått några tydliga signaler?
  • Anonym (draken)
    Anonym (....) skrev 2017-03-12 20:42:55 följande:
    Vad skönt att allt känns mer avslappnat och att du känner dig mer säker. Hur märker du att hon gillar dig? Har du fått några tydliga signaler?
    det är småsaker, som att hon är mer avslappnad med mig, pratar mer, tar initiativ till att prata, och hon törs vara sig själv mer, skojar mer, är lite småtöntig, och ser alltid glad ut när vi ses
  • Anonym (.)
    boomstar skrev 2017-02-17 18:16:22 följande:

    Söt story TS berättar om, hoppas den slutar lyckligt.

    Vet inte om det är aktuellt längre men jag tycket ett av två alternativ:

    alternativ 1. Charma brallorna av henne! Gör du det både så tydligt att det inte kan missförstås, och med mycket humor och glimten i ögat så behöver det inte bli pinsamt efteråt på arbetsplatsen även om hon inte är intressead. Du kan t ex leka med klichéer typ vissla när hon går förbi och titta nerifrån och upp, hämta fika åt henne alldeles för många gånger, överdrivet flörtminspel typ blinka med ena ögat X10 och sånt, överdrivet med-flit-tappa något just när hon går förbi för att hon ska lockas plicka upp det åt dig (och ifall hon inte gör det säga en humoristisk kommentar om att hon är trög som inte tog chansen), erbjuda doktorsundersökning typ "512:an är ledig, jag tänkte om doktorn kanske behöver bli lite undersökt själv" + superflörtblinka överdrivet.

    alternativ 2. Vara superärlig och seriös rakt på sak och vid ett väl valt tillfälle säga typ: Jag måste berätta en sak. Jag tror jag håller på att bli kär i dig. Om det inte är besvarat har jag inget problem fortsätta som vanligt som arbetskollegor, men tycker jag sett lite signaler från dig, det kanske är önsketänkande men tyckte det va lika bra erkänna vad jag känner ifall du möjligtvis känner samma så att vi inte går här och ingen vågar ta initiativ."


    thats some good shit! alt 1 framförallt.. 
  • Anonym (Braveheart)
    Anonym (mod!) skrev 2012-08-05 18:01:50 följande:

    Ta mod till dig! Berätta för henne att du är kär i henne! Frågar henne hur HON tänker, och understryk, att hon inte får ta illa upp, och att du vill fortsätta vänskapen, om du har missuppfattat något!

    Tryck sedan "på skicka"! Gort är gjort, och du kan inte ångra det. Tar det tid innan hon svarer, så låt henne begrunda...Kanske får du "svar" nästa gång ni ses.


    Ja, kvinnor gillar modiga män.
    Inga mesar.

    Det är han som ska ta första steget.
  • Anonym (aaa)
    Anonym (just me) skrev 2012-08-05 18:06:17 följande:

    Tack för svaret. Har tänkt den tanken ja, men det skulle vara så oerhört jobbigt om hon inte tycker så då vi jobbar på samma avdelning....usch o fy för enbart tanken. Hur skulle du tolka hjärtan i meddelanden?


     De betyder ev inget alls. Jag skickar ständigt hjärtan pussgubbar , jag saknar dig jag älskar dig till min kvinnliga vän (är själv kvinna) vi kramas och håller handen( hon tar min hand). Vi är bara vänner. Jag tänder inte på kvinnor även om jag på fyllan kysst en där går gränsen.
Svar på tråden Då ingen vågar ta steget???!! Hur gjorde ni?