Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

    Då ingen vågar ta steget???!! Hur gjorde ni?

    Anonym (draken) skrev 2017-02-17 13:03:58 följande:

    jag är kär i en 20 år yngre tjej på jobbet, verkar som hon gillar mig också, jag blir glad när vi ses, hon också

    men jag vågar inte ta första steget, rädd det ska bli konstigt mellan oss sen, skulle vara hemskt

    och OM hon är intresserad, kanske inte hon heller törs, SÅ frustrerande, vad tusan ska man göra?


    Draken, jag har svarat dig i en annan tråd där du skrivit samma som i denna tråd. Jag tycker att du ska ta steget, och det gäller ts också. Det värsta som kan hända är att hon inte är intresserad och då är det så. Fråga om hon vill ta en fika. Jag är i lite samma situation som dig, fast omvänt och det känns som om risken att framstå som en naiv liten tjej gör att man låter bli. Om du tror att hon är intresserad så go for it.

    Och till ts. Jag tänker att du kommer att ångra dig om du inte vågar. Jag är blyg och har svårt att släppa in folk. Gör som någon föreslog i tidigare inlägg och försök att umgås så mycket som möjligt.
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2017-02-17 17:40:37 följande:

    Draken, jag har svarat dig i en annan tråd där du skrivit samma som i denna tråd. Jag tycker att du ska ta steget, och det gäller ts också. Det värsta som kan hända är att hon inte är intresserad och då är det så. Fråga om hon vill ta en fika. Jag är i lite samma situation som dig, fast omvänt och det känns som om risken att framstå som en naiv liten tjej gör att man låter bli. Om du tror att hon är intresserad så go for it.

    Och till ts. Jag tänker att du kommer att ångra dig om du inte vågar. Jag är blyg och har svårt att släppa in folk. Gör som någon föreslog i tidigare inlägg och försök att umgås så mycket som möjligt.


    Jag råkade skicka lite för tidigt... Ts. Jag är blyg och har svårt att släppa in folk. Men vid två tillfällen har jag vågat ta första steget, vid ett av tillfällena hade jag helt missuppfattat signalerna och det kändes jobbigt ett tag. Men idag ångrar jag inte att jag vågade, däremot ångrar jag alla gånger då jag inte vågat och eventuellt missat någonting bra.

    Ta det varsamt, försök att känna av hur hon känner. Känns det rätt så förklara vad du känner.
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-17 21:05:37 följande:

    det här är svårt, jag tycker om henne och eftersom vi jobbar tätt ihop ibland, så är jag rädd att det sen kanske blir konstigt mellan oss, om jag skulle ta initiativ, och att hon undviker mig... jag skulle bli jätteledsen då

    hon är lite blyg, så OM hon ev. är intresserad är det troligt att hon inte vågar göra nåt, jag är också blyg, och vågar inte göra nåt, för jag riskerar att hon tycker det blir obehagligt att jobba ihop 


    Jag förstår att det är svårt. Men om du ska våga dig på en gissning; tror du att hon känner samma som dig? I så fall, vad går du på?

    Och jag tror inte att hon skulle uppleva obehag, det kanske skulle bli lite spänt dagen efter, om du tar upp det med henne och hon inte är intresserad men det behöver ju inte bli så jobbigt som man föreställer sig att det ska bli. Hur stor är åldersskillnaden? Är båda singlar?
  • Anonym (....)

    Haha, fast jag tror att de flesta kvinnor är hyperkänsliga mot snuskgubbar men det är nog snarare någonting som ligger i en mans beteende än någonting som kan kopplas till ålder.

    Jag vet ingenting om dig eller tjejen men utifrån min erfarenhet passerar man en gräns för när åldersskillnad är någonting som är avgörande. Jag är 26 och jag skulle väl kanske dra öronen åt mig om en man som fyllt 50 raggade på mig men om en man som är 20 år äldre visade intresse och jag var attraherad av mannens personlighet så skulle ålderskillnaden vara betydelselös. Och jag har vänner som jag vet resonerar likadant.

    Om jag vore dig skulle jag sluta noja över ålder och se till andra saker såsom huruvida ni matchar i intressen, kan ni diskutera på samma nivå, hur ser hennes livsstil ut, t.ex. Har du barn och har hon barn, festar hon hela varje helg medan du sitter hemma och läser på fredagskvällarna eller tvärtom.

    Om hon blir glad av att se dig så är det absolut ett gott tecken, är hon blyg kan det också vara ett gott tecken.

  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-17 21:27:10 följande:

    läste nånstans att unga tjejer är hyperkänsliga mot äldre snuskgubbar, nu är inte jag den typen som tur är, men jag förstår också att jag måste vara extra försiktig så att det inte blir fel, och det är inte sex jag är ute efter, som många antar när det handlar om äldre män, unga kvinnor, jag tänker knappt på sex när jag tänker på henne, jag vill mest bara hålla om henne, få prata med henne, och se henne, höra hennes röst


    Om det inte enbart handlar om sex så tycker jag att du ska sluta oroa dig för att uppfattas som en snuskgubbe. Och om hon är blyg så får du nog som du säger utgå från att hon inte kommer att ta första steget.

    Jag är som jag nämnde i en liknande situation, och jag tror att hon säkerligen, liksom du oroar dig för att uppfattas som en snuskgubbe, oroar sig för att uppfattas som en naiv liten tjej. Om hon nu känner samma sak.
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-17 21:49:53 följande:

    detta är nytt för mig, trodde aldrig jag skulle få känslor för en så mkt yngre tjej, ok att man kollar på yngre tjejer, men stannar där, detta bara hände, jag får försöka ge mig till tåls, saker behöver inte skyndas på, är det nåt på g så antar jag att det kommer märkas


    Så är det säkert. Men var försiktig så att du inte låter det rinna ut i sanden. Ta det lugnt och känn efter och ges du tillfälle så fråga om hon vill ta en fika någon dag. Säger hon ja så är hon kanske intresserad, säger hon nej så kan du bara spela bort det lite oskyldigt som om du bara menade som vänner, utan att det behöver bli en grej.
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-18 09:21:33 följande:

    inte en chans att hon kan säga nej till mig, jag är en riktig Man 

    skämt åsido, vi får se om det känns som rätt tillfälle nån gång, så att det känns naturligt att försöka träffa henne utanför jobbet, och skulle hon tacka nej så gör jag ingen stor grej av det, jag kommer väl gråta en skvätt, men jag överlever, och jag skulle vara som vanligt mot henne sen, inga sura miner


    Helt rätt inställning! ???? lycka till.
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2017-02-18 10:08:39 följande:

    Helt rätt inställning! ???? lycka till.


    Oj, det blev fel. "Helt rätt Inställning! :) lycka till" skulle det vara men smileygubben blev till frågetecken.
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-02-18 10:54:50 följande:

    varför ingen redigeringsfunktion i detta forumet?

    lätt hänt 

    och Tack!


    Hur har det gått?
  • Anonym (....)
    Anonym (draken) skrev 2017-03-12 20:13:01 följande:

    har inte vågat gjort nåt, men jag märker att hon gillar mig, allt känns mer avslappnat


    Vad skönt att allt känns mer avslappnat och att du känner dig mer säker. Hur märker du att hon gillar dig? Har du fått några tydliga signaler?
Svar på tråden Då ingen vågar ta steget???!! Hur gjorde ni?