Tror inte det är så långt som möjligt, utan mer för att få längre än vad man är kapabel till att få själv? Jag tänker mig att rent biologiskt så kan inte alla få långt hår. Indier har tex många ggr tjockt långt hår, medan skandinaver många ggr har tunt hår som växer max till bh bandet. Det är vanligare att se en skandinaver med axellångt hår än riktigt, riktigt långt naturligt hår.
Jag tror att efterfrågan på löshår mest beror på att folk önskar sig ett längre hår, främst alltså. Sen kan det förekomma andra orsaker också, men främst för längdens eller tjocklekens skull. Långt hår har verkligen blivit en norm. Löshår finns att köpa billigt. Specialschampon, vitaminer, kurer, tips m.m flödar överallt, dagligen, eftersom allt fler vill ha ett drömhår. Därför blir det ännu mer uppenbart att de som köper löshår främst gör det för att få ja, just drömhår...vilket de då tydligen inte kan få rent biologiskt så då finns bara en utväg- att köpa någon annans avklippta. Alternativt köpa ett syntethår.
Hade alla kunnat få eget långt/tjockt hår, Bara sådär, så hade löshår inte varit så populärt som det är. Det hade inte funnits specialschampon, eller vitaminer som priorin etc. Allt bygger på att skapa "något" för att få upp hoppet för dem som inte lyckats på egen hand...eller hur? Ganska svart på vitt tycker jag. Därför är det inte så konstigt att många människor anser att de är bättre än dem med Fejk, eftersom de med äkta, fått det äkta antingen via födseln eller efter massor av hårt arbete!