• Malouolofsson

Akut hjälp!! Funkar rapunzel löshår ok?

Hej, jag är sugen på ett clip on set (med 7 delar) från rapunzel, europeiskt äkta löshår, någon som provat? Är det ok?
    Jag vet att det är dyrt, men skulle väldigt gärna vilja ha det. Jag har hört att det sliter på håret, gör det det på ert?  

Väldigt tacksam för svar!! Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-13 01:14
    Öjj! hjälp mig nu!

• Svar på tråden Akut hjälp!! Funkar rapunzel löshår ok?
  • Princessan
    Malouolofsson skrev 2012-07-13 11:41:39 följande:
    Ojoj, tack för svaren men måste säga att detta är väldigt svårt. Alla säger olika. Puuh, men många kända använder ju rapunzel? Kissie, blondibella? Och då måste det ju vara bra? :)

Jobbar som sagt med hårförlängningar men du får göra det du tror blir bäst för dig.

Vissa gånger är håret jättebra och andra gånger är det jättedåligt. Chansa på att du får bra?
  • Lemio

Då har jag haft tur alla gånger! Tre av tre. Inte illa! Kanske skulle köpt en lott ;p

• Malouolofsson

Ja, jag tror nog att jag tar den chansen. För det verkar mest se  ut att oftast vara BRA kvalite på rapunzel.
    Men som sagt, svårt val. 

• Lemio

Man får väl retunera hos rapunzel som hos alla andra om håret inte skulle hålla vad dom lovar? Det står ju att det ska vara äkta och trasselfritt.

• mamii2010

på euro so cap har det inte hår som man använder till stickhair metoden alltså microringar?? eller

• Princessan

[quote=65764715][quote-nick]mamii2010 skrev 2012-07-13 20:18:30 följande:[/quote-nick]på euro so cap har det inte hår som man använder till stickhair metoden alltså microringar?? eller[/quote

Förr kunde man köpa träns och göra egna stickhair slingor, vet ej om det finns längre. Jag jobbar bara med keratinvax.

• Sandra28

Jag köper alltid mitt löshår på www.hairtastic.se både när det gäller clip on set och nail hair. Vad jag gillar med dem är att de har tre olika kvalitér/priser så man får vad man vill ha och jämfört med annat jag testat så är Hairtastic det bästa.

• Trollungen23

Hejsan!

Jag har hittat en riktigt bra shop som säljer löshår och tillbehör

www.hairtastic.se

Mycket prisvärt och snabb service. Jag har testat flera andra märken men det här är utan tvekan bäst.

Rapunzels hår tycker jag är sämst av de märken jag har provat.

//Sarah

• Anonym0

Jag är då en sån person som tycker att man inte ska använd löshår alls, eftersom det signalerar att man inte kan få eget långt hår naturligt, på egen hand, utan måste köpa och sätta i någon annans avklippta hår, alternativt syntethår. Liksom orkar man spara ut och klarat av att få eget hår, så har man inget skäl till att ha någons annans avklippta. Så tänker jag.

Skulle nog inte rekommendera rapunzel. Det skapades väl för att "skaparen" ville ha kvalitetshår som inte såg onaturligt ut (har jag läst). Men hör och häpna. Såg denna person idag, och hennes hår syntes lång väg att det var fejk. Min sambo (som för övrigt ej kan nåt om löshår) sa direkt att det syntes. Han tyckte det var fult. Och jag höll med. Man såg vart hennes egna hår slutade. Det var en jätte tydlig kant. Hennes egna hår gick bara några cm nedanför axlarna.

Sen kan jag tycka rapunzel är ett konstigt namn på dessa produkter. Rapunzelfiguren ska ju ha jättelångt hår, men produkterna som säljs är inte ens i närheten av sån längd, blir ju fel då. Min sambo sa t.o.m att MITT hår (naturligt som går till rumpan) är längre än hennes- Nu kanske hon klippt upp sitt i HOPP om att det ska bli mindre synligt att det är fejk, men produkterna som säljs är fortfarande inte så långa som mitt hår, vad jag kan se

• MissPin
    Anonym0 skrev 2015-05-16 17:31:14 följande:

Jag är då en sån person som tycker att man inte ska använd löshår alls, eftersom det signalerar att man inte kan få eget långt hår naturligt, på egen hand, utan måste köpa och sätta i någon annans avklippta hår, alternativt syntethår. Liksom orkar man spara ut och klarat av att få eget hår, så har man inget skäl till att ha någons annans avklippta. Så tänker jag.

Skulle nog inte rekommendera rapunzel. Det skapades väl för att "skaparen" ville ha kvalitetshår som inte såg onaturligt ut (har jag läst). Men hör och häpna. Såg denna person idag, och hennes hår syntes lång väg att det var fejk. Min sambo (som för övrigt ej kan nåt om löshår) sa direkt att det syntes. Han tyckte det var fult. Och jag höll med. Man såg vart hennes egna hår slutade. Det var en jätte tydlig kant. Hennes egna hår gick bara några cm nedanför axlarna.

Sen kan jag tycka rapunzel är ett konstigt namn på dessa produkter. Rapunzelfiguren ska ju ha jättelångt hår, men produkterna som säljs är inte ens i närheten av sån längd, blir ju fel då. Min sambo sa t.o.m att MITT hår (naturligt som går till rumpan) är längre än hennes- Nu kanske hon klippt upp sitt i HOPP om att det ska bli mindre synligt att det är fejk, men produkterna som säljs är fortfarande inte så långa som mitt hår, vad jag kan se

Så du tror att grejen med löshår är att man vill ha så långt hår som möjligt?
  • MaMA29

Tror inte det är så långt som möjligt, utan mer för att få längre än vad man är kapabel till att få själv? Jag tänker mig att rent biologiskt så kan inte alla få långt hår. Indier har tex många ggr tjockt långt hår, medan skandinaver många ggr har tunt hår som växer max till bh bandet. Det är vanligare att se en skandinaver med axellångt hår än riktigt, riktigt långt naturligt hår.

Jag tror att efterfrågan på löshår mest beror på att folk önskar sig ett längre hår, främst alltså. Sen kan det förekomma andra orsaker också, men främst för längdens eller tjocklekens skull. Långt hår har verkligen blivit en norm. Löshår finns att köpa billigt. Specialschampon, vitaminer, kurer, tips m.m flödar överallt, dagligen, eftersom allt fler vill ha ett drömhår. Därför blir det ännu mer uppenbart att  de som köper löshår främst gör det för att  få ja, just drömhår...vilket de då tydligen inte kan få rent biologiskt så då finns bara en utväg- att köpa någon annans avklippta. Alternativt köpa ett syntethår.

Hade alla kunnat få eget långt/tjockt hår, Bara sådär, så hade löshår inte varit så populärt som det är. Det hade inte funnits specialschampon, eller vitaminer som priorin etc. Allt bygger på att skapa "något" för att få upp hoppet för dem som inte lyckats på egen hand...eller hur? Ganska svart på vitt tycker jag. Därför är det inte så konstigt att många människor anser att de är bättre än dem med Fejk, eftersom de med äkta, fått det äkta antingen via födseln eller efter massor av hårt arbete!

• Jenn9997
    VI listar olika löshårleverantörer där man kan köpa sin hårförlängning online till ett betydligt billigare pris!

Här får du råd om hur du ska välja löshår Skäms
    www.hairextensionsguiden.se Din kompletta guide om löshår!
  • Bougainvillea
    Malouolofsson skrev 2012-07-13 11:41:39 följande:

Ojoj, tack för svaren men måste säga att detta är väldigt svårt. Alla säger olika. Puuh, men många kända använder ju rapunzel? Kissie, blondibella? Och då måste det ju vara bra? :)

De blir ju dock oftast sponsrade
  • mariaandrejic

Jag har precis köpt ett clip-on set original lockiga, men misstänker att det är fake hår, min frisör skulle testa att färga en slinga och färgen fastnade inte... Vad tror ni?
    Är riktigt förbannad!
    Hur kan man gå tillväga för att få det bekräftat om det är fake eller inte? 
    Jag är väldigt nära på att stämma dem om de har lurat mig på 1000 spänn! 

• fridahlen

Jag skulle verkligen rekommendera Chloe's när det kommer till löshår. Jag har testat de flest märken inom löshår när jag använt det i nästan 5 år. Av alla jag testat så har Chloes både bättre och tjockare hår. 

chloes.se/ 

Svar på tråden Akut hjälp!! Funkar rapunzel löshår ok?