Mannen hotar mig
Hej! Min man och jag har varit gifta i 6 år. Vi har ett barn. Min man är ganska "fixerad" vid att han ska ha ständiga bekräftelser ifrån mig. Det kanske kan tyckas vara ett lyxproblem, men jag kan alltså inte ens passera honom utan att det ska pussas. Det var ju en sak i början... men efter år efter år... och ibland är man ju stressad t ex. Jag har dessutom fler barn sedan tidigare, så jag har många som behöver min tid. När min man inte tycker att jag ger honom det han vill ha, så börjar han högljutt och otrevligt att bråka. under senare tid har han dessutom börjat att "hota" mig med att jag kan känna mig blåst om jag lämnar honom, för han betalar på huslånet från sitt konto, och han har även köpt de flesta av våra möbler från sitt kort. Jag betalar alla kläder, och mat husgeråd, presenter o dyl, så i slutändan betalar vi lika mycket. Stämmer verkligen detta? Jag kan inte lämna honom för då får jag inte träffa min son varannan vecka, och då går jag under. Jag retar mig verkligen på hans hotande, och är jag konstig som inte tycker att man måste ge varandra oändligt med fysiska och verbala kärleksförklaringar varje dag år efter år. Jag vill kunna gå genom huset utan att vara påpassad! Tacksam för svar/tips (Jag vill också berätta, att jag älskade honom djupt tidigare, men att hans beteende har gjort att min kärlek till honom minskar hela tiden)