• Bergkwist85

Sjukhusdieten..... bra eller??

2 brk tomater (Krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 paket nudlar (Mr lee’s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

Någon som ha testad denna diet??

går de ta bort typ bönorna, tomaterna å sellerin???
    Går de byta ut gröna paprikan mot en gul/röd??

• Svar på tråden Sjukhusdieten..... bra eller??
  • Bergkwist85

Nått förslag?? Jag ha testat gi, lchf, inte äta efter kl 18. äter minder kakor.

Just nu håller jag uppe med chips och godis. tränar varje dag + en promenard extra.
    kakor har jag minskat på.

Det är just det att sjukhusdieten är 7 dagars kur, för dom som vill gå snabbt ner i vikt.
    Jag har inget tålamod och vill gå fort ner i vikt.

• La Lola
    Bergkwist85 skrev 2012-06-26 12:44:42 följande:

Nått förslag?? Jag ha testat gi, lchf, inte äta efter kl 18. äter minder kakor.

Just nu håller jag uppe med chips och godis. tränar varje dag + en promenard extra.
    kakor har jag minskat på.

Det är just det att sjukhusdieten är 7 dagars kur, för dom som vill gå snabbt ner i vikt.
    Jag har inget tålamod och vill gå fort ner i vikt.

Nä, då har jag inga förslag.
    Jag trodde att du ville använda något som funkar på längre sikt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bergkwist85
    La Lola skrev 2012-06-26 12:48:44 följande:
    Nä, då har jag inga förslag.
    Jag trodde att du ville använda något som funkar på längre sikt.

jag ha inget tålamod till dej tyvärr...! men tack ändå.
  • Bergkwist85
    Bergkwist85 skrev 2012-06-26 13:37:37 följande:

till det*
  • Kjell2

Test - det är bara en vecka så vad har du att förlora. Funkar det är det bra, funkar det inte är det dålig.

Då du lär få i dig väldigt lite energi finns det risk att du blir sur, matt, får koncentartionsvårigheter mm. Du lär också blir hungrig och få ett rejält sug efter godis, junk mm. Kan du motstå det?

• Biffus

Läs på lite om low fat raw vegan, eller 80/10/10. Det är en frukt/grönsaksbaserad vegankost. Nej, jag menar inte att du bara ska äta äpplen och gurka.. Utan allsidigt Skrattande Jag tipsar om en person på youtube som gör många videos. Hans användarnamn är "durianrider". Han har ganska rå humor, så jag tror nog att alla uppfattar honom som elak i början...
    Jag tänker inte tvinga på dig något, men jag vill bara tipsa om det här!

Lycka till med allt {#emotions_dlg.flower} 

• stickkontakt
    banansmoothie skrev 2012-06-26 12:16:01 följande:
    Den dieten är inte bra alls. Ät allsidigt och mindre. Eller gör som jag och bli vegan... det går man ner i vikt av .
    Varför skulle man gå ner i vikt av att bli vegan? 
  • banansmoothie
    stickkontakt skrev 2012-06-26 21:24:09 följande:
    Varför skulle man gå ner i vikt av att bli vegan? 
    Jag gjorde det . Det var lite med glimten i ögat, man kan äta fullständigt åt helvete även som vegan. Men baserar man sin kost på grönsaker, frukst, fullkornsprodukter och baljväxter, och undviker raffinerade produkter, socker, salt och olja så går man ganska lätt ner i vikt!
  • Tonårsmamman1
    Bergkwist85 skrev 2012-06-26 13:37:37 följande:
    Men om du inte har något tålamod, varför göra det då? Vad tror du händer när du slutar med denna diet? Eftersom du inte har tålamod att ändra dina matvanor, så kommer du ju att gå upp i vikt igen.
  • Bergkwist85
    StarStruck skrev 2012-06-26 12:39:41 följande:
    För mig funkade den jättebra och jag gick inte upp något sen när jag började äta vanlig mat.
    Sammanlagt gick jag ner 10 kg på 1,5 månad. Sen blev jag uttråkad ^^

ååhhh =).
  • Bergkwist85
    Kjell2 skrev 2012-06-26 13:56:15 följande:
    Test - det är bara en vecka så vad har du att förlora. Funkar det är det bra, funkar det inte är det dålig.

Då du lär få i dig väldigt lite energi finns det risk att du blir sur, matt, får koncentartionsvårigheter mm. Du lär också blir hungrig och få ett rejält sug efter godis, junk mm. Kan du motstå det?

OJA, en vecka kan jag stå ut =), eller 2 veckor till och med. men det 'är just det att jag tränar ju varje dag typ, å kommer kanske inte ha energi till att träna.
    men det återstår att se. Börjar på Måndag =D
  • Bergkwist85
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-27 08:51:49 följande:
    Men om du inte har något tålamod, varför göra det då? Vad tror du händer när du slutar med denna diet? Eftersom du inte har tålamod att ändra dina matvanor, så kommer du ju att gå upp i vikt igen.

jag har inte tålamod till att vänta på att gå ner i vikt. jag vill gå ner fort å sen hålla vikten.
    har jag väl gått ner dit jag vill så kan jag hålla vikten... det är jag säker på.
  • Kjell2
    Bergkwist85 skrev 2012-06-27 16:08:02 följande:
    OJA, en vecka kan jag stå ut =), eller 2 veckor till och med. men det 'är just det att jag tränar ju varje dag typ, å kommer kanske inte ha energi till att träna.
    men det återstår att se. Börjar på Måndag =D
    Lycka till!
  • ThereseK

Är som du, inget tålamod o vill ner i vikt för att sen hålla den.. Hur har det gått för dig med den här dieten? Värd att prova?

Svar på tråden Sjukhusdieten..... bra eller??