• annthos

Äter ni 2000 kcal per dag???

Som rubriken lyder. Äter ni 2000 kcal per dag. Mindre? Mer?
     Är ni smala eller inte? 

• Svar på tråden Äter ni 2000 kcal per dag???
  • Rumpelstiltskin

Mindre, är magsäcksopererad dock. Är fortfarande överviktig enligt BMI.

• Binegar

Jag äter 2000 utan problem. Säkert en hel del därtill. Men så är jag väldigt aktiv med hund, häst & träning. 180 cm 70 kg.

• lövet2

Mer. Har runt 5 kilos övervikt ungefär (som jag inte tänker bråka om, eftersom de suttit där konstant i 10 år).

• annthos

ok! så roligt att höra bara. Själv har jag alltid ätit ungefär 2000 kcal och varit smal, men på senaste åren har jag börjat lägga på mig. Rör mig dock mindre idag...

• Studentpappa
    annthos skrev 2012-04-25 20:50:50 följande:
    Ja, då är du smal. Män behöver väll runt 3000 kcal per dygn....
    Javisst och det äter jag antagligen då jag äter som en häst. Men även har hög förbränning. Tidigare när jag tränade hårdare än vad jag gör idag åt jag typ för två :)
  • annthos
    Studentpappa skrev 2012-04-25 20:56:27 följande:
    Javisst och det äter jag antagligen då jag äter som en häst. Men även har hög förbränning. Tidigare när jag tränade hårdare än vad jag gör idag åt jag typ för två :)
    Ja, vissa har det bra.... ;-D
  • Alvi

Äter jag inget godis utan bara "riktig mat" och mellanmål ligger jag på 1300-1400 per dag.

Men jag har försökt sluta med det onyttiga, det är svårt. Lägger jag till det ligger jag väl på 2000 antar jag.

161 cm, 49 kg. Men jag ammar, har alltid tappat mycket efter förlossningen.

• LaFontaine

Nej, jag ligger på max 1400 om dagen. I vanliga fall kan jag vara nere på 1200. Jag får inte i mig mer helt enkelt.

• Girle

I vanliga fall, ja, säkert. Speciellt på helgerna . Nu försöker jag bli av med de sista gravidkilona så nu äter jag Max 1500/dag. Är 175 cm o väger 69.5, ska ner till 68 är tanken. Tycker att jag är ganska smal/normal i kroppen.

• Gladskit

Ingen aning, jag vet faktiskt inte. Räknar inte kalorier alls.

Jag är normalviktig skulle jag säga. Jag väger mer än vad folk tror men tränar väldigt mycket så jag ser inte "tjock" ut trots alla kilon

• mamman i skogen

Nej äter när jag är hungrig och tills jag är mätt. Det är viktigare vad man stoppar i sig än hur många kalorier. Ibland behöver kroppen med och ibland mindre.

Har haft 20 kilo att dras med efter grav men aldrig räknat eller bantat la om kosten till LCHF för tre år sedan snart och rasade i vikt och blev frisk, fri från sötsug och är viktstabil. 

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • Faile

Troligen en hel del mindre, men räknar inte kcal så jag är inte säker. Räknar bara kolhydrater och är nästan i mål.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • fill hith

Tror att jag alltid kommer över 2000. Vissa dagar drar jag ungefär 2000 kalorier på en måltid.

• Morcheeba

En vanlig dag äter jag runt 1500-2000. Igår blev det nog det tredubbla skulle jag gissa. Det är ju i och för sig bra att amerikanarna (bor i USA) är galna i att skriva ut kalorier överallt, men jag vet inte om jag vill veta att min cheesecake innehåller 1500 kalorier. Ignorance is bliss. Solig

• Billig trevnad

Nej. Räknar och ligger runt 1000. Ska komma i form till sommaren.

Svar på tråden Äter ni 2000 kcal per dag???