22 år & fått veta att min pappa kanske inte är min pappa biologiskt, hur gör man DNA test?!
Hej!
Behöver råd & ett ställe att bolla tankar.
För att göra en historia kort :
Igår kväll fick jag ett samtal från en tjej som säger att hon misstänker att jag är hennes syster.
Självklart blev jag chockad men ändå har jag tagit detta, än så länge, rätt lugnt.
Jag känner hennes far genom min mor, vi har varit & hälsat på i hans stad & han har alltid varit kärleksfull & omtänksam. Min mamma & han har haft god kontakt i 25 år. Det senaste 1,5åren så har jag & mannen varit i kontakt över facebook där han skrivit vissa saker som jag nu kan se ha ett samband med att han visste att jag var hans dotter.
SKITSAMMA, idag konfronterade jag min mamma & hon bröt ihop, berättade hur allt låg till..
Tydligen vet hon inte riktigt vem min pappa är, han jag växt upp med ( som jag hälsat på varannan helg i en annan stad, sen nästan varje helg & lov under hög & gymnasietiden ) & som jag älskar högt & han ÄR min pappa. Eller denna mannen, som jag egentligen liknar mer till utseende & även hans dotter som jag nu sett på bild. Hon är 12 år äldre än mig.
Mannen, som nu kanske är min biologiska pappa, har dött för 2 månadersedan & har 6 barn med 4 olika kvinnor, 5 med mig. Helt plötsligt så har jag kanske en hel släkt. Är moster & faster, mina barn har kusiner...
Jag känner verkligen att jag MÅSTE veta för att få lugn & ro i kroppen. Tjejen som kan vara min syster har jag fått väldigt bra kontakt med & pratat med länge & flera gånger under igår kväll & idag.
Men samtidigt så vill jag verkligen inte att min pappa ska få veta, han har bara mig.
Kan jag veta utan att säga något till honom? Är rädd att han ska ta det jättehårt & stöta bort mig, börja dricka igen osv..
Är jag egoistisk som vill veta hur det ligger till??