• Eddieee

När vart era barn blöjfria?

Är nyfiken på När era barn vart bjölfria!!

Hur gamla va dom när dom vart torra på dagen och sedan natten, och hur lång tid tog de för er?
    =)

• Svar på tråden När vart era barn blöjfria?
  • J 1981

Min son var torr dagtid vid 2 år och 4 månader (olyckor hände emellanåt) nu är han snart tre och är inte torr på natten på långa vägar.. Oftast överfull blöja på morgonen (kissar igenom nån gång i veckan) trots att han kissar innan nattning och inte dricker mkt på kvällen.

• Lena666

Min dotter är blöjfri på dagen och natten och hon fyller två år om en vecka.

Enligt min mamma så var jag också blöjfri innan tvåårsdagen så det kanske är ärftligt Flört

• Liten sol

Sonen blöjfri dagtid och nattid vid 2.5 år. Några "olyckor" dagtid under två månader pga att han inte hann till toan/pottan. Två-tre gånger kiss under natten. Dottern blöjfri dag och natt vid 1 år och 1o månader. Kissade på sig enstaka gång på dan, aldrig på natten.

• enanna
    TinaElisabeth skrev 2012-02-15 20:19:25 följande:
    Min son är 3 år och inte blöjfri på långa vägar! Han är fullt normal och har bara fullt upp med att busa leka och springa. Han kissar och bajsar på toaletten regelbundet men det blir endel olyckor när han är utan blöja. Jag är inte ett dugg orolig, han kommer att ta bort blöjan när han är redo.

Förlåt om jag svarar på något som inte har efterfrågats. Men i många av svaren har era barn slutat otroligt tidigt. en orolig mamma får ju "prestationsångest" för mindre Flört
    Tack Glad
  • Wilmis07

Min dotter var torr på dagen när hon var 2 år och 9 månader och på natten vid strax över 3 år.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • castafiore

två och ett halvt var sonen när  vi tog bort blöjan dygnet runt. Dock insisterade han ett knappt halvår till på att få ha blöja när han bajsade.

• mumsan8

Sonen bljöfri både dag och natt samtidigt, drygt 3 år. Aldrig nån olycka varken på dag eller natt efter det. Dottern torr både dag och natt vid 2 år och 3 månader men däremot så har hon kissat på sig på dagis nu och då men aldrig på natten efter hon blev blöjfri.

• Izela

Torr dagtid efter dryga 2,5 och torr på natten ca 3 mån efter.

• jullen

Jag har tre barn. Första slutade med blöja dagtid vid nästan tre, natt några veckor senare. Andra slutade med blöja dagtid vid två och ett halvt och natt vid fyra och ett halvt. Tredje sade bara en dag vid två och ett halvt utan att ha tränat någonting att hon skulle gå på toaletten och vägrade sedan blöja. Olyckor har hänt alla tre men min upplevelse är att de alla är normala. På BVC sade de att nattblöja på en fyraåring inte var konstigt (speciellt för killar) och att vi skulle komma tillbaka vid fem om vi var oroliga. Men det var vi inte, för i min omkrets finns alla varianter, och jag tror man vinner på att vara lite cool. Min syster tränade sina barn, det gjorde inte jag, och med facit i hand så blev det ingen större skillnad på våra (sex) barns blöjvanor.

• The bad seed

Lite mer än 2,5 var min tjej. 
    Gick mycket snabbare och enklare än vad jag trodde.  
    Minns inte riktigt, men 2 veckors tid? Gick så bra med klistermärken Glad 

• Karlaa

2,5 år slutade min son med blöja på dagen. Han är nu 3 år och har fortfarande blöja på natten, men den blir torrare och torrare. Enstaka gånger har den varit helt torr när han vaknat. Men han vill fortfarande sova i den.

Svar på tråden När vart era barn blöjfria?