När vart era barn blöjfria?
Är nyfiken på När era barn vart bjölfria!!
Hur gamla va dom när dom vart torra på dagen och sedan natten, och hur lång tid tog de för er?
=)
Är nyfiken på När era barn vart bjölfria!!
Hur gamla va dom när dom vart torra på dagen och sedan natten, och hur lång tid tog de för er?
=)
De var blöjfria natt och dag strax innan tre år vill jag minnas. Tidigare på dagen än om natten.
vår dotter blev helt blöjfri när hon va 2 1/2 år!! på dagen ,sen efter bara ett par veckor sa hon "jag vill sova utan blöja" då förklarade vi vad som gällde,ingen dricka på kvällen och kissa innan läggdags,sedan dess har hon varit blöjfri utan en endaste olycka =)
Mina var 2,5 när de blev blöjfria på natten och 2 år 10 månader när de slutade med blöja på dagen.
2.5 år blöjfria på dagen. det var sommar så det var läge att testa och sonen ville det själv. strax innan tre tog vi bort blöjan på natten men den hade varit torr i princip 2-3 månader redan så vi hade kunnat ta bort den tidigare.
Sonen var torr dagtid vid 1,5 och nattetid före 2 år. Vi tränade han aldrig - han bara ville och gjorde själv Gick på pottan och spolade på toaletten - precis som man ska göra!
Sonen var blöjfri när han var 2 år och 4 månader både dagen och natten, tog knappt en vecka efter att han var torr på dagen tills han sov utan blöja.
Vi trodde det skulle bli många olyckor på natten då han dricker 3 dl vatten under natten men inte en olycka har hänt på 2½ år nattetid...
Dagtid 1 år..nattetid strax innan tvårsåldern
Min son är 3 år och inte blöjfri på långa vägar! Han är fullt normal och har bara fullt upp med att busa leka och springa. Han kissar och bajsar på toaletten regelbundet men det blir endel olyckor när han är utan blöja. Jag är inte ett dugg orolig, han kommer att ta bort blöjan när han är redo.
Förlåt om jag svarar på något som inte har efterfrågats. Men i många av svaren har era barn slutat otroligt tidigt. en orolig mamma får ju "prestationsångest" för mindre
Min blev blör fri vid 1 år och 10 månader under dagen iaf, natten tog lite längre men när hon var 2 1/2 blev hon även blöj fri på natten och utan några olyckor alls.
Måste bara på peka att hon heller inte satt på pottan utan gick från blöja till toa med en sån barn sits på så hon inte trillade i hehehe...
Min son sa till när han var runt 4-5 månader självmant att han behövde bajsa (nej, inte med ord då självklart, men han blev EC:ad av bekvämlighetsskäl. Byta bajsblöjor var aldrig min favoritsysselsättning, så jag bestämde mig för att slippa det, helt enkelt. I början var det ju jag som fick tyda signalerna, men sådär vid 4-5 månader blev han arg om han inte fick komma till toan när han behövde. Slut på den långa parentesen) men efter en månadslång utlandsresa när han var 10 månader vägrade han bajsa någon annanstans än i blöja, så jag fick vackert börja byta bajsblöjor. Men blöjfri har han varit sen två års ålder, både dag och natt.