• emmely

någon som vet hur ägglossningen funkar när man äter pregotime???

Har precis ätit min första kur av pregotime och gjorde vul dag 12 och fick då beskedet om att jag inte hade nån ägglossning på g men nu dag 20 så hade jag fullt utslag på ägglosningstestet?? detta är första gången jag får så starkt:), men då är min fråga kan det va så att jag har fått ägglossning eller är det ingen riktig??? och om det nu är så att jag fått ägglossning varför kollar dom så tidigt??  hade varit skönt att veta om det är nån här som är lite mer kunnig i detta än vad jag är=)

• Svar på tråden någon som vet hur ägglossningen funkar när man äter pregotime???
  • Litenåfin

Den kom mkt senare för mig vissa gånger :) se bara till att få lämna blodprov så dom ser om det verkligen var äl lr inte :) ligg på ni ;)

• Hjärtefröjd

Jag har fått jättesen ÄL flera gånger då jag ätit Pergo, så det är mycket möjligt att det är samma sak för dig.

• emmely

okej =), men vad jag har fått höra i från min gyn så är det viktigt att jag ska in och kolla efter varje gång jag tar dessa för att kolla om tabletterna har hjälpt... för han sa  att det finns risk att man kan få tvillingar eller trillingar när man äter prego.. men det är det jag inte fattar att om jag nu har ägglossning en hel vecka efter att jag igentligen skulle haft de då vet jag ju inte om det är så att jag har fler mogna ägg?! vilket dom sa var viktigt att kolla för varje gång för dom rekommenderade inte tvilling eller trilling födsel...jajaj det blir säkert bra är bara lite fundersam=)
    men det var skönt att andra oxå har fått sin "ägglossning" senare än vad det skulle=)

• emmely

en sak till, har det tagit sig nån gång av dom gånger som ni har haft ägglossning??

• stenbock85

Jag fick en dubbelkur av pergotime,  gyn såg inget på vul och jag skulle höra av mig när jag fick min mens. Men mensen kom inte och nu är jag i v. 36.

så det kan bli ett plus även om inte gyn ser något, antar att min ägglossning var sen, testade dock aldrig med stickor.   

• Hjärtefröjd
    emmely skrev 2011-12-29 15:55:46 följande:
    en sak till, har det tagit sig nån gång av dom gånger som ni har haft ägglossning??
    Jag har fått plus en gång med pergo (+ insemination), men tyvärr tidigt MF. 
  • mamma Linder

Bara en fråga om man har regelbunden mens och Äl, har pergo någon effet att bli gravid lättare ändå?
    Har försökt länge men inget händer?

• Mumman
    mamma Linder skrev 2011-12-30 08:23:02 följande:
    Bara en fråga om man har regelbunden mens och Äl, har pergo någon effet att bli gravid lättare ändå?
    Har försökt länge men inget händer?
    Du kan få kraftigare äl utav pergotime, vilket kan hjälpa. Du är säker på att inte "felet" ligger hos killen?
  • Mumman

Jag fick sen ÄL utav pergotime, så kan mycket väl vara så för dig med. Är i vecka 36 nu, det tog sig på första försöket med pergotime :)

• mamma Linder
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-30 15:14:01 följande:
    Jag har ätit pergo trots egen ÄL, just för att få kraftiga ÄL/utveckla fler äggblåsor.
    ok hur har det gått då?
  • Hjärtefröjd
    mamma Linder skrev 2011-12-30 16:34:41 följande:
    ok hur har det gått då?
    Vi plussade en gång, men sen tidigt MF. Efter ett halvår med Pergo och inseminationer gick vi vidare med IVF. Tyvärr har vi inte lyckats med det heller, trots fyra återföringar.
  • Vili

Jag fick min ägglossning dag 18 enkeldos pergotime och det tog sig på första försöket :) skönt när något i kroppen funkar...

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
Svar på tråden någon som vet hur ägglossningen funkar när man äter pregotime???