När ska Kalles Kaviar-tuben ändras då?
Alla blir ju kränkta idag, av allt! Är så satans löjligt, fan, det finns krig och svält och någon sitter och lipar över en liten figur? Folk är fan inte kloka!
Jagsajudet skrev 2011-09-22 22:28:40 följande:
Jisses!
Jag hörde en intressant diskussion på radion igår om 80- och 90-talister som är uppvuxna med så mycket "jag har rätt och jag är kränkt och jag ska ha...." att det nu börjar tära på samhället.
Vården utarmas, unga människor söker akut för ett stukat finger, illamående eller annat. Polisen svämmar över med anmälningar som handlar om att "någon skrivit nåt på facebook och nu är jag kränkt" eller "en gubbe nöp mig i rumpan på krogen, så får han inte göra, jag ska ha skadestånd".
Kanske är det samma sak här?
Jag tycker iaf att det är skrämmande... (och jag är 80-talist)!
Det är alltid 80-90talister som blir "kränkta". Kommer spontant til att tänka på vad en kollega på akuten berättade, hon fick in en kille född på 80talet som hade ont i ett finger (han hade skurit sig på ett papper!). Klockan var 03 på natten och han krävde att få träffa en neurolog! När han blev avvisad och rådd att söka till Vc kl 08 istället skulle han göra en anmälan till socialtjänsten för att han blivit kränkt och inte tagen på allvar.