• apsolut

Tycker du att det är pinsamt att köpa kondomer?

Jag förstår att många inte använder kondomer, många försöker ju bli med barn/är i fasta relationer/använder andra prev.medel etc. Men om du nu skulle bli tvungen att köpa kondomer, skulle du tycka att det var pinsamt?

Omröstningsfrågan är:

Tycker du att det är pinsamt att köpa kondomer? 

Följdfrågor: 

Kondomerna finns ju ofta bakom kassören/skan, det finns olika storlekar, olika smaker, knottriga, vanliga etc etc.

Skulle du ta någon i högen eller skulle du beskriva vad du verkligen behövde? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är pinsamt att köpa kondomer?
  • Emmi27

Nu köper inte jag kondomer men ja, om jag skulle göra det så skulle jag tycka att det är pinsamt, om man måste fråga efter dom i en affär. Apoteket känns inte alls pinsamt vad man än köper faktiskt.

Jag jobbade på 7-Eleven för ett antal år sedan och sent på kvällen kom det in ett par som köpte kondomer och jag tänkte "jahaja, är vi lite pilska minsann, här ska det pippas"

• Queenie70

Skulle nog inte köpa där man var tvungen att fråga efter dem, men nej jag tycker inte det är pinsamt. Mitt ex tyckte det var pinsamt den gången jag utan att tänka mig för köpte kondomer och matolja enbart på macken en sen kväll

• Meline

Nej, jag tycker väl inte att det är direkt pinsamt, men föredrar ju ställen där de inte hänger bakom kassan. Men det är ju knappast en hemlighet att folk knullar. Skulle kännas mer pinsamt att köpa hemorrojdkräm eller svampmedel eller piller mot diarré eller liknande.

På följdfrågan skulle jag nog inte ställa mig och beskriva i ingående detalj vilja jag skulle ha ("Ja, jag skulle vilja ha ett paket kondomer. Har ni några knottriga, de känns så mycket bättre, och jag tar gärna med jordgubbssmak om ni har det, ifall vi skulle vilja ägna oss åt lite mer orala aktiviteter...") men jag skulle ju kunna säga namnet på den sortens kondomer jag vill ha, tex ett paket "Profil" eller "Näcken" eller vad de nu heter.

• Titrania

Nopes, inte det minsta pinsamt.

Hade en lite skoj upplevelse en gång för några år sen när jag köpte sex flaskor vin till morsan och en packe kondomer samtidigt (Bor i Danmark) Då fick jag lite underliga blickar från tanterna i kön

• viseversa

Nej jag tycker inte det är det minsta pinsamt. Köper på apoteket och där tar man själv dom man vill ha.

• Jennie med ie

Som ung tyckte jag det var pinsamt, fast det egentligen borde vara nåt bra liksom... det vore mer pinsamt att inte skydda sig

Som vuxen var det inte alls pinsamt, men vi beställde mest över Internet.

Jag sa inte att jag skulle ha knottriga, räfflade, jordgubbssmakande eller nåt annat utan sa helt enkelt sortens namn.

• trolletimagen

Lite pinsamt är det pinsamt nog. Men inte så pass att jag undviker att köpa om jag behöver.

• La Lola

Nä....

Testade som 16-åring bara för att se om jag tyckte att det var pinsamt...det var det inte. Inte då och inte nu.
    Jag valde några med jordgubbssmak den gången minns jag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Joico

Om jag skulle köpa så skulle jag nog inte tycka att det vore pinsamt. Men jag skulle inte välja en butik där kondomerna finns bakom kassan.

Jag jobbar på Apoteket och man märker att många faktiskt tycker att det är lite pinsamt att köpa. Många gömmer paketet bakom plånboken tills de kommer till kassan, eller köper något mer och lägger kondomerna underst. Jag brukar vara snabb med att fråga om de vill ha en påse, skanna varan och slänga ner i påsen just för att de ska slippa ligga på disken, hehe. Sen finns de ju de som slänger upp ett storpack eller Grande, och ser nöjda ut

• Hanniz84

jaa, det tycker jag...allafall när man måste fråga om dom, ligger det framme är det lite mindre pinsamt.

därför beställer jag från nätet om jag behöver... fast det behövs sällan, så det är inget stort problemDrömmer

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • jådåsåatt

Nä, det tycker jag inte.

Hade dok en kund igår som verkligen tyckte det. Det var en söt kille i 17-års åldern som stod och låtsades titta på godis precis vid kassan hur länge som helst för att vänta tills det inte var någon kö. Tillslut var det bara en gibbe i kö och 17-åringen tyckte väl att det kändes safe. Det var bara det att gubben i kassan var sjukt långsam så när han väl var färdig stod det säkert tio personer bakom killen i kö och jag såg hur han dog lite innombords när han frågade efter kondomerna.

Kan tillägga att jag inte tänker något alls om folk som köper kondomer,  de flesta människor har sex och det är bara positivt om de skyddar sig.

• hysteria

Njae, lite, i de affärerna man måste be kassörskan om dom. 
    Kassörskan:Va får det lov att vara
    Micro: hrm.. ett paket hmm.. kondomer..
    Kassörskan:Jaha.. vilken sort?
    Micro: (viskar) dom med pluttar
    Kassörskan: VA?
    Micro: (lite högre) dom med pluttar.
    Kassörskan: Jaha, dom heter näcken.
     Under tiden har kön blivit 4 meter lång, och jag vänder mig om och ler lite och upptäcker att svärmor står bakom :/

Tyvärr, sant. 

Men i alla andra fall tycker jag inte det är så pinsamt. 

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Fluffguf
    lövet2 skrev 2011-08-21 10:57:34 följande:
    Till min stora skam måste jag säga ja. Jag får för mig att kassörskan ska tänka "Ja, herregud så bra att de äntligen har lärt sig att använda preventivmedel!". Skäms
    Haha, den var bra

Jag tycker inte att det är speciellt pinsamt, men jag väljer helst att köpa på apoteket där man kan välja själv. Inte för att jag har köpt kondomer så ofta, det är nog bara en gång...
  • lampis
    Joico skrev 2011-08-22 11:49:40 följande:
    Om jag skulle köpa så skulle jag nog inte tycka att det vore pinsamt. Men jag skulle inte välja en butik där kondomerna finns bakom kassan.

Jag jobbar på Apoteket och man märker att många faktiskt tycker att det är lite pinsamt att köpa. Många gömmer paketet bakom plånboken tills de kommer till kassan, eller köper något mer och lägger kondomerna underst. Jag brukar vara snabb med att fråga om de vill ha en påse, skanna varan och slänga ner i påsen just för att de ska slippa ligga på disken, hehe. Sen finns de ju de som slänger upp ett storpack eller Grande, och ser nöjda ut
    Hehe, minns att jag fick den frågan på Apoteket en gång. Jag tycker att det är rätt lustigt att skämta bort det och svara lite dumt på påsefrågan; "Nä, så ful är hon väl inte". Oskyldig

De som tycker att det är pinsamt att köpa i butik eller på Apoteket kan exempelvis köpa diskret på www.kondomtorget.se/
Svar på tråden Tycker du att det är pinsamt att köpa kondomer?