• Exit

Flaskorna blir inte rena?!

Idag råkade jag av en slump känns inuti en av flaskorna. Det var som avlagringar inuti. Kände på nästa och nästa. Det är diskade i maskin igår... Så jag diskade förhand och kände nu efter sista målet för dagen, efter att jag sköjlt ut, samma sak igen!?
    Har ni också så? Vad i hela friden, det ska ju blir rena ju! Vi har precis börjat med Althera, den känns klibbigare än NAN:en. Kan det vara det?
    Får väl börja diska dem förhand efter varje gång *suck*

• Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!
  • Exit

Då skall en sådan köpas vid nästa visit till babyland!

• Lantani

Så blir det på våra flaskor också, skitäckligt.
    Speciellt sonens flaskor, han dricker nestles välling.
    Dotterns (hon drickers sempers) är inte lika farliga.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Exit

Nej jag hade en inte problemet med NAN men Altheran varkar mera sticky

• Nelah

Kan rekomendera Dr Browns flaskborste. Där är en svamp längst fram som gör rent i botten samt i sluten på handtaget en liten "tutt" som kommer åt i napparna.

Jacob 2011-05-18 <3
  • Exit

Åh, det låter super! Tror du att dom finns på babyland?

• Cloud

Willys har en flaskborste för 18 kronor.

Den är likadan som det beskrivs i inlägg 14. 

• La Lola

Napparna tvättar jag med fingrarna....behövs ingen borste med nån speciell "tutt". Tycker jag då.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lovisa09

Våra flaskor blir aldrig rena i maskin, finns alltid en hinna kvar på insidan. vi handdiskar alltid flaskorna. Ända sättet att få dem rena.

• Cloud
    La Lola skrev 2011-08-15 14:26:25 följande:
    Napparna tvättar jag med fingrarna....behövs ingen borste med nån speciell "tutt". Tycker jag då.

Jag tycker likadant.
  • Nelah
    Exit skrev 2011-08-14 20:03:19 följande:
    Åh, det låter super! Tror du att dom finns på babyland?
    Vi köpte vår på babyland :)
    Jacob 2011-05-18 <3
  • Exit

Har inte haft tid att åka förbi än. Det är ett evigt flask-kok här hemma nu. Om jag handdiskar flaskan (med en liten kökssvamp) på än gång efter användade så blir de rena. Men om de fått stå en stund så måste de diskas och sen kokas. Suck :)

• Finesse
    Exit skrev 2011-08-29 09:07:20 följande:
    Har inte haft tid att åka förbi än. Det är ett evigt flask-kok här hemma nu. Om jag handdiskar flaskan (med en liten kökssvamp) på än gång efter användade så blir de rena. Men om de fått stå en stund så måste de diskas och sen kokas. Suck :)
    Men jag har köpt en flaskborste på coop... finns det inte på din matvarubutik?
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Exit

Kikade lite men hittade ingen. Dock hänger dom vissa saker på märkliga ställen ibland ;) Just nu kör jag med en liten kökssvamp men den får man ju inte ner i botten riktigt ordentligt.

• Exit

Koka dom räcker inte tyvärr :/
    Om jag diskar dem med svamp och YES 2ggr (på direkten) och kokar dem blir de rena. Men så kan man ju inte hålla på.

Munchkinborsten ser ju bra ut!

• Tokstolla

Vi handdiskar flaskorna och sedan sätter jag in dom i maskinen. Vi dubbeldiskar mao. 

• Exit
    attflaskmata skrev 2011-09-08 12:32:31 följande:
    Koka flaskorna med lite ättika i vattnet. Funkar det inte får man tyvärr köpa nya!
    Det kan jag testa.
Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!