• Anonym (Anna)

Steroider

Jag vill börja med att be alla moraltanter att hålla sig utanför tråden då det jag söker är svar på min fråga och inte era åsikter!

Jag undrar om det påverkar spermaproduktionen/kvalitén att gå på aas?
    Är det någon som blivit gravid med en man som gått/går på aas?

Jag vill poängtera att min man INTE påverkats i humör eller på annats sätt som JAG kan märka av att gå på aas. Så inga predikningar tack utan jag önskar bara svar på mina frågor!

Tack
    Anna

• Svar på tråden Steroider
  • Anonym

det sägs att spermakvaliten påverkas negativt men jag vet inte ens vad aas är för typ av stereoid.

• Anonym (oxå)

Hej!
    Min man har oxå gått på det.. men som du säger det hände inget med hans humör heller, Ja kollade o hörde mig för lite ang detta med graviditet o aas, men vissa säger att det går över o vissa säger att det inte gör det! Men det beror lite på vad han tar för något?! Min gubbe slutade under tiden som vi skulle försöka bli gravida men tänk på att vissa tar ganska låång tid att bli av med.
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Anna)

Tack för svaren.

Hans kur är inte riktigt klar än och sedan så är det ju återhämtning efter, det vet jag men jag undrade mest om det är tvärkört nu eller om det finns en liten chans att vi lyckas redan nu Nalle

Anna

• Anonym (oxå)

Det kan säkert gå nu oxå...! Men skulle det bli något fel med barnet så skulle du nog alltid tänka på aas:en

Det var så ja tänkte det var därför som vi väntade i 18 månader innan han var "ren"

• Hoppsankerstin

Hej Anna!!

Oj  jag är verkligen ingen moral tant skulle snarare säga att jag vet allt om ditt problem.. Min man andvänder sedan säkert 15 år av och till steroider och vi kan inte få barn pga att hans spermie produktion eller kvalite inte fungerar som den skall. Vi har gjoort fertiliters utredning mm. sä här ligger det till. när din kille tar en kur så slutar hans hypofys att producera eget testo.. och när han går av en kur så är det mkt viktigt att köra igång den egna produktionen igen det kan man göra med HCG och clomid.. Gör man inte det kan det ta mkt lång tid innan och om kroppen börjar att producera testo igen.. Det är inte exemplariskt att hålla på så länge som min Kille men det har gått honom åt huvudet och jag anser att det är hans kropp och vill helldre att han är ärlig mot mej än att han ljuger om det.. Men så länge en kille tar detta så är han STERIL och när man väljer att ta något av dessa preparat skall man veta att det är en STOOOR risk man tar. I vårt fall så är det så att vi inte orkade med utredningen och alla tester osv när typ två av flera miljoner levde men knappt rörde sej så.  Vill ni skaffa barn så är det en god ide att din kille går av och drar igång sin egen produktion.. om du undrar något mer så svarar jag gärna.. lever i detta och har gjort i många år dömer dej absolut inte

kram..

• Anonym (Anna)

Tack för ditt svar!

Det är hans andra kur nu och den avlutar han om några månader, när han gick av förra kuren så ville han se hur lång tid återhämtningen tog av sig själv men efter två månader med stora potensproblem så tog han hcg och det kommer han att göra från början den här gången.

Jag ser inga andra problem med hans kurer än just nu när vi talar om barn.
    Han är den finaste människa jag någonsin mött Hjärta

Anna

• Anonym (erfaren)

Det finns flera personer som jag känner som har gjort flickvännen gravid under en kur. Detta sker då i början av en kur, då den normala mängden testosterone och den externa mängden steroider gör att nivåerna från början är väldigt höga, tills de naturliga nivåerna sänks. 
    Och efter ett tag så blir man tillfälligt steril.

Om ni planerar barn så skall din pojkvän sluta med steroiderna och få hjälpmed att ta HCG och klomifen som får igång spermierna.

Testosterone och steroider påverkar inte kvaliten på spermierna utan mängden.  

• Anonym (wop)

vet att det är är en ganska gammal tråd men det finns ingen forskning som stödjer att AAS eller anabola steroider skulle orsaka sterilitet.
    När man tar AAS är du under tiden du tar samt en period efter du tagit steril eftersom när du tar AAS så tillverkar din kropp inget eget testosteron eftersom den får testosteron på annat sätt oftast genom någon form av syntetiskt framställt testosteron.
    Det är på grund av att kroppen ej tillverkar eget testosteron som testiklarna blir mindre och kryper ihop.
    När kroppen sen slutar få syntetiskt testosteron så börjar kroppen att starta upp igen vilket gör att kroppen "hoppar tillbaka" detta kan dock ta allt ifrån 2 månader till 2 år beroende på förhållandena. 
    många som brukar aas kör en såkallad pct som gör att det naturliga testosteronet får en skjuts och kan vara tillbaka på bara någon månad och detta görs med diverse preparat.
    Att sperma produktionen hos män kan sänkas med åldern är ingen nyhet vissa män kan få barn när dom är 50 vissa kan ha svårigheter redan vid 30 oavsett AAS bruk eller inte.

Svar på tråden Steroider