-
-
Svar på tråden vad tycker ni om namnet Hailey? Är det för ovanligt och konstigt?
-
Min 1-åring heter Hailey, struntar fullkomligt i vad alla andra tycker om det, tycker jag du ska göra också. :)
-
Det är jättefint om man är engelskspråkig. Inte som svensk.
-
Det är ok om man har en engelsk/amerikansk bakgrund, annars är det bara trashigt.
-
Men, de allra flesta namn kommer ju utifrån. Inte ens "Anna" är ju svenskt. Italienska, engelska, hebreiska & spanska namn haglar ju över oss i dessa dagar. :) Jag tycker att det är fint med lite variation.Purlan skrev 2011-07-09 19:52:07 följande:Om man har kopplingar till ett engelsktalande land är det jättefint, har man inte det tycker jag det blir fjantigt. Har bekanta med en dotter som heter Zoë. Jättegulligt tycker jag och ok då pappan är engelsspråkig.
-
Jag bara älskar namnet, ville att lillan skulle heta det men det föll inte maken i smaken.
-
Jag tycker de var fint!
Jag heter Cassandra och har ett engelskt efternamn fast jag är svensk, jag har bara fått komplimanger för att jag har ett fint och ovanligt namn :) -
De är ett fantastiskt vackert namn tycker jag
-
Och hur man kan få ett namn att låta som White trash förstår jag inte riktigt...?? Med tanke på att vi är väldigt internationella idag så är de väl också härligt med blandade namn. Vilken tråkigt samhälle de skulle vara med bara massa Filip, Linus, Anna, Maria Osv.
-
Älskar namnet!!
-
Lite skoj då att de namnen nu nämner också är internationella...Fiaan skrev 2015-02-23 02:12:05 följande:Och hur man kan få ett namn att låta som White trash förstår jag inte riktigt...?? Med tanke på att vi är väldigt internationella idag så är de väl också härligt med blandade namn. Vilken tråkigt samhälle de skulle vara med bara massa Filip, Linus, Anna, Maria Osv.
-
Det beror ju helt klart på i vilket sammanhang man rör sig. Jag kan inte uttala mig om hur en bonde på amerikanska landsbygden resonerar kring namn, eller en fiskare på Isle of Wright, eller en studentska i Birmingham. Det enda jag vet är vad en svensk 25-årig nästan färdigutbildad lärare tycker - och han säger "ja" på båda frågorna.