Hur åker dottern säkrast just nu? 6 månaders
Har en dotter på 6 månader, har suttit stadigt sedan 5 månader och vill sitta upprätt. Hon häver ofta upp sig för att försöka sitta i babyskyddet när hon åker bil.. Hon är normal stor kan man väll säga:)
Just nu sitter hon i babyskyddet.. Våra andra barn har bytt stol när dom kunnat sitta riktigt..
iallafall.. det jag undrar är hur hon sitter säkrast, i actra graco babyskydd utan bas.. eller i en two way..
det jag ogillar med two wayen är att den har inte så djupa kanter.. men samtidigt så vill hon ju sitta mer upprätt än hon kan göra i babyskyddet..
(detta är just nu, vi har chansen att låta en two way tills vi köpt en egen stol till henne)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-01 09:58
An ngn anledning verkar de flesta inte förstå.
Det jag undrar är om hon sitter säkrare i sitt babyskydd som hon mycket väl får plats i eller om hon sitter säkrare i en two way, eftersom vi kunde få låna ett över sommaren tills vi köpt en egen ny stol till henne.
Det va endast det jag undrade.
Hon är c 65 lång och väger c 7 kg.. dvs hon kan både vikt och längd sitta bra länge till i sitt babyskydd.
Vi har en multitech till storasyster nu och det är den stolen som passar bäst i våran bil och det är en sån som denna dotter också kommer att få. MEN just nu är hon för liten för en sån.
och även om jag är väldigt noga med hur alla mina barn sitter i bilen så kommer jag inte köpa en bilstol som passar just nu, för att sedan köpa multitechen..
jag är helt övertygad om att hon sitter säkert i den.
ang stugrenoveringen. Utan den hade vi inte kunnat vara i stugan i sommar. Tråkigt att folk ska ifrågasätta vad som är viktigast..min dotter eller stugan. När hon faktiskt har ett fullt gott babyskydd..
underligt