• melliemellie

hur länge vådades ni på sjukhus med era prematurbarn?

hejsan!
    hur länge vårdades ni på sjukhus innan ni fick åka hem eller fick bb hemvård?

min lilla tös föddes 25+3 den 2/3-11 legat på linköpings sjukhus 1 månad nu, blir förflyttade till kalmar i morgon.

hon har haft turen på sin sida och har inte haft problem med någonting alls!

• Svar på tråden hur länge vådades ni på sjukhus med era prematurbarn?
  • melliemellie

styrke kramar till alla som förlorat sina barn.

idag ska hon ta premiär doppet i badbaljan här=)
    hon lyckades faktiskt amma lite igår och är hur med som helst nu och pratar och kikar på saker,

nu är vi i vecka 30+3 och läkaren pratar redan om hemsjukvård från v 33 så jag håller tummarna här nu!

• KSB

åh vad härligt att ni kan få komma hem så tidigt :)

Faktiskt kan man hitta prematur kläder både på hm å lindex tror kappahl också, från strlk 44 finns det..
    Även babyproffsen i kalmar har lite prematurkläder.
    bla. lundmyr of sweden kläder..
    Köpte en body till sonen där i strlk 44 där de stod pytteliten på :)

www.pytteliten.net/sv/prematurklader/storlekar/
    å här man kan beställa hem lite kläder...

• Jag70

Nicklas är född v 32+6.
    Vi var 1 v på biva & 4½ v på neo på Akademiska i Uppsala.

• melliemellie

pyttelitens hemsida har jag kollat lite, de fanns mycket fint där.
    men det coolaste där är väl ändå dockan man kan beställa efter hur stor bebisen var när den föddes=)
    lite dyrt dock

• cloudberry79

Sonen är född i vecka 28, vi blev utskrivna efter nio veckor, han var kring 37+0 när vi fick hempermis och 38+0 när vi blev hemskrivna för gott. Han hade komplikationer med andningen, dubbelsidig pneumothorax och svårt med syresättningen väldigt länge. Vi har ingen hemsjukvård här, utan sista veckan vårdades vi i familjerum på sjukhuset, med rond varje morgon och hjälp av syrrorna med amning, flaskmatning och allmän omvårdnad. Det var nästan som att vara hemma, vi bestämde det mesta själva, men visst längtade vi HEM då!

If you love me - please don't feed me!
  • Livsglädjen
    melliemellie skrev 2011-04-17 16:58:07 följande:
    pyttelitens hemsida har jag kollat lite, de fanns mycket fint där.
    men det coolaste där är väl ändå dockan man kan beställa efter hur stor bebisen var när den föddes=)
    lite dyrt dock
    De är otroligt fina! Vi har ju beställt sådana dockor för våra två ept-barn. Jag ska beställa en för vårt fullgångna barn också så småningom. Jag har bild i mitt galleri när sonen håller i dockorna. Sedan har Emmy K lagt upp bild på våra dockor på Pyttelitens hemsida. Det är bl.a. vår lilla Eira som hon visar som jämförelse med en av hennes egna dockor och en docka motsvarande ett fullgånget barn .
  • taxsandra

Elly föddes i vecka 33+4 vägde 2082gr och 46 cm vi låg inne 12½ vecka sen fick vi åka hem på permisar blev hellt utskriva hon var ca 1 måndad gammal.

• Frila2

Siri föddes i v 28+4 och vägde 930 g. Hon kom hem efter exakt 9 veckor och hade då den stora vikten av 2050 g =) Vi hade hempermission i två dagar innan Siri skrevs ut helt.

• melliemellie

nu efter 10 veckor på sjukhus ska vi äntligen få åka hem, eller ja på torsdag.
    kommer vara inskrivnina i hemsjukvården ett tag o kommer behöva ha syrgas på grimma med oss hem.
    men nu är det verklkigen varmt välkommet att få komma hem till vardagen igen o de andra underbara knottarna=)

• maddicken79

Mina killar kom i vecka 31+1.. pga kraftig tillväxthämmning hos den ena tvillingen så valde dom att ta ut dom då rättare sagt.. Leon vägde 985 och Elton vägde 1720.. 
    Vi bodde på sjukhuset i en månad och två dagar, sedan fick vi åka hem med Neovård i hemmet... 

Svar på tråden hur länge vådades ni på sjukhus med era prematurbarn?