• PattyPatty

Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!

Missförstå mig rätt: Jag älskar min dotter över allt annat och vill bara att hon ska följa sitt hjärta. Vet hon inte om sin homosexualitet, eller inte vågar erkänna den, måste jag försöka hjälpa henne på vägen. Detta är min plikt som mamma.

Min dotter är 18 år, framgångsrik inom både studier (vill bli läkare) och vänskapskretsar, och är sedan ett år tillbaka i ett stabilt förhållande med en pojk i samma ålder.

Ni kanske tror att allt verkar "normalt" (no judgements) men här kommer varningstecknena:
    Hon har svart färgat hår, lite rakat över ena örat
    Hon klär sig inte kvinnligt alls - aldrig högklackat och tycker att tjejiga kläder är löjliga
    Hål i ena öronsnibben (är inte det ett hemligt tecken för homosexualitet?)
    En gång var min dotter och hennes tjejkompisar på gayklubb! När jag frågade varför sa de att det bara var "en kul grej". hmmmm? (wouldnt think so, im a mother, not a fool!!)
    Hon verkar inte alls vara fysisk med sin pojkvän.......

Det här gör mig besviken. Jag har alltid supportat henne i allt - varför släpper hon inte in mig längre? Faktum är att jag inte alls skulle bli ledsen om hon erkände att hon är lesbisk, tvärtom! Jag skulle ÄLSKA det.

Heja den fria själen! Tycker ni inte? Jag vädjar till er, hur kan jag få henne att erkänna?

• Svar på tråden Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!
  • mia1980

Bara en sak...
    Ni som skriver att TS är ett troll bryter mot reglerna...

"Ett trovärdigt forum.
    Troll och oseriösa trådar som väcker anstöt och påverkar forumets trovärdighet kan plockas bort. Medlemmar som vill "leka" får göra det i Sandlådan. Misstankar om troll ska rapporteras i det tysta, inte i form av öppna anklagelser i forumet."

Därmed kan TS även anmäla ER pga detta...

Bara en liten tanke så här på eftermiddagen...

mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • AngelWithoutWings

ja tycker inte det låter nått speciellt lesbiskt med det, bara som en naiv mamma

• Sephrenia

Jag är 22, har färgat håret i alla konstiga färger och har haft det rakat åt höger och vänster, hade bara hål i ena örat (16 år) innan jag började med andra för jag kom på mig själv att det skulle se bättre ut, smaken är som baken.. 
    Jag har vart pojkflicka hela mitt liv och aldrig haft klackskor eller ägt en handväska i hela mitt liv, klänningar användes under tvång..

Jag exprementerade med min läggning, vet att jag är hetrosexuell och kan gå på gayklubb och strippklubb med kvinnliga strippor som en rolig grej..

Så vart är problemet?

• Kaupa Jaur

En sexuell läggning är inget man erkänner så vitt jag vet, det är något som bara är. Varför kan inte din dotter få ta det i sin egen takt. Om hon nu är homosexuell alltså. De "varningstecken" du radar upp fick mig att gapflabba rätt ut.

Några gaysymboler har vi inte haft de senaste 20 åren. Svart hår? Det har jag också haft, jag är inte lesbisk. Enligt dina tecken så är alltså alla punkare med svart hår och piceringar lesbiska? Hm. Att gå på gayklubb? Alltså, en gayklubb är inte till enbart för homoseuxella, däremot är den påbjuden för dessa varelser.

Din pliktsom mamma är att acceptera din dotter den dagen hon kommer ut, det är inte att forcera fram ett "erkännande". Din dotter kanske inte ens vet sin sexuella läggning själv?

Come on ts, det börjar lukta både smyghomofobi och ruttnande fördomar här.

• Kaupa Jaur
    PattyPatty skrev 2011-03-15 16:05:40 följande:
    Det var då självaste...!

Nu blir jag nästan sur på riktigt. Om ni inte gillar min tråd eller mitt synsätt på livet behöver ni väl inte kommentera då!

Jag är en positiv själ och vill omges av likasinnade.
    En positiv själ har inget behov av att bemöda sig om att veta andras sexuella läggning.
  • Yolanda

haha, förlåt att jag skrattar lite, man kan inte avgöra om hon är lesbisk på de grejerna. hon får väl berätta det själv isåfall utan att du ska pusha henne, låter snarare som hon är hårdrockare, punkare eller gothare.  

• tina92

Haha, din syn på homosexualitet är nog fortfarande kvar i stenåldersstadiet.
    Sidecut är väldigt populärt och tillhör även, bitvis, en viss stil. 50%av mina vänner har sidecut (och svarthår) och inte sjutton är de lesbiska för det. Och de har ringar på lite alla möjliga ställen, but still - inte gay någonstans.

Kan också tillägga att jag, som öppen bi förmodligen är den mest feminima i kompisgänget. Och det där med närhet; inte alla känner att det är okej att vara "keliga" inför sina föräldrar. Sedan behöver din dotter inte vara "sexuell", ibland går man igenom perioder, alltfrån långa till korta, när man inte har behovet att vara så fysiskt och faktiskt kan tycka att det är påträngande. Pojkvän eller inte.

• Makka Pakka

Min lesbiska kompis är tusen gånger mer feminin än vad jag är!

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Jenn86

Jag hadesvartfärgat hår och gick på gayklubbar när jag var 18-19 år. Inte var jag lesbisk inte!
    Min bästa vän klädde sig alltid i jeans, sminkade sig aldrig och hade mohawk. Hon var inte lesbisk heller!

• rosadenrosa
    PattyPatty skrev 2011-03-15 15:00:22 följande:

Missförstå mig rätt: Jag älskar min dotter över allt annat och vill bara att hon ska följa sitt hjärta. Vet hon inte om sin homosexualitet, eller inte vågar erkänna den, måste jag försöka hjälpa henne på vägen. Detta är min plikt som mamma.

Min dotter är 18 år, framgångsrik inom både studier (vill bli läkare) och vänskapskretsar, och är sedan ett år tillbaka i ett stabilt förhållande med en pojk i samma ålder.

Ni kanske tror att allt verkar "normalt" (no judgements) men här kommer varningstecknena:
    Hon har svart färgat hår, lite rakat över ena örat
    Hon klär sig inte kvinnligt alls - aldrig högklackat och tycker att tjejiga kläder är löjliga
    Hål i ena öronsnibben (är inte det ett hemligt tecken för homosexualitet?)
    En gång var min dotter och hennes tjejkompisar på gayklubb! När jag frågade varför sa de att det bara var "en kul grej". hmmmm? (wouldnt think so, im a mother, not a fool!!)
    Hon verkar inte alls vara fysisk med sin pojkvän.......

Det här gör mig besviken. Jag har alltid supportat henne i allt - varför släpper hon inte in mig längre? Faktum är att jag inte alls skulle bli ledsen om hon erkände att hon är lesbisk, tvärtom! Jag skulle ÄLSKA det.

Heja den fria själen! Tycker ni inte? Jag vädjar till er, hur kan jag få henne att erkänna?

Men skojjar du eller vad är detta?
    Herregud, sätt dig in i lite olika "stilar" som finns nuförtiden så slipper du detta bekymmer.
  • Nossmiarfe

Är din dotter tvär och sur gentemot dig har jag full förståelse om så är fallet. Jag hade blivit vansinnig om min mamma anklagar mig för att vara något jag inte är. Men en del föräldrar är så kåta på att få in sina barn i olika fack för att på så sätt ursäkta dem från att de inte beter sig normalt eller ser inte normala ut i frisyr och klädsmak. Hon har pojkvän, är man homosexuell då så undrar jag vad homosexualitet är?
    Du borde bara acceptera din dotter för den hon är och inte den du vill att hon ska vara. Annars brister du i din respekt gentemot din dotter tyvärr!

• The sea refuses no river

Fast av de tecknen du sett, jag vet inte...

Jag är kille. När jag var 18-19 gick jag ofta i smink, kunde ha rätt kvinnliga kläder på mig, gick på gaybarer/klubbar ibland (för det är faktiskt ofta väldigt kul på många gayställen!).

Emellertid har jag aldrig varit sexuellt attraherad av en annan kille, trots att jag kysst några.
    Och har flickvän, vi är inte heller särskilt fysiska framför mina föräldrar, det är inte alla par som är det.

• Josefin f

Det är ju en känslig grej det där med sexualitet. Låt henne ta sin tid. Min mans mamma kom ut först som 30 åring. Det är nog mycket rädslor med vad alla ska säga, ska dom inte se henne på samma sätt osv. Det löser dig. KRAM

• Bobbylove

Herregud.
    Jag själv har varit svarthårig, men för den delen inte varit intresserad av någon tjej ännu. Jag tycker också att mycket av de "tjejiga" kläderna är tramsiga och obekväma. Högklackat använder jag bara vid speciella tillfällen (och där man inte behöver gå så förbannat mycket, man bryter ju fötterna för guds skull!)
    Och tro det eller ej, men senast för någon vecka sedan var jag på gayklubb, trots att jag är förlovad med en karl :)

Så hon behöver nödvändigtvis inte vara homo, men hon kan lika gärna vara det. Försök dock inte tvinga ur henne något, utan förklara bara för henne att du älskar henne vilken sexualitet hon än har. Är hon gay så kommer hon ut med det tids nog. Likaså om hon är bi. Annars är det väl bara att hoppas att hon är lycklig med karln hon har! :) 

• apsolut

Hon är ju vuxen.

Det är väl allt som behöver skrivas?

Låt henne bestämma om sin läggning själv.

• bagarns morsa

Kvinna inse att dottern sträcker sig bort från dig.
    Kanske för att hitta sig själv, vilket inte nödvändigtvis handlar om sexualitet osv....
    Alla som är extremt klädda är inte HBT på något sätt, bara sökare.

• ElinNas

TS du verkar vara dum i huvet

• Tamichyn

Fast hörredu, det där var väl inte direkt några konkreta ledtrådar. Vem som helst kan se ut hur som helst. Det är på din dotters insida svaret finns :)

Svar på tråden Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!