• PattyPatty

Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!

Missförstå mig rätt: Jag älskar min dotter över allt annat och vill bara att hon ska följa sitt hjärta. Vet hon inte om sin homosexualitet, eller inte vågar erkänna den, måste jag försöka hjälpa henne på vägen. Detta är min plikt som mamma.

Min dotter är 18 år, framgångsrik inom både studier (vill bli läkare) och vänskapskretsar, och är sedan ett år tillbaka i ett stabilt förhållande med en pojk i samma ålder.

Ni kanske tror att allt verkar "normalt" (no judgements) men här kommer varningstecknena:
    Hon har svart färgat hår, lite rakat över ena örat
    Hon klär sig inte kvinnligt alls - aldrig högklackat och tycker att tjejiga kläder är löjliga
    Hål i ena öronsnibben (är inte det ett hemligt tecken för homosexualitet?)
    En gång var min dotter och hennes tjejkompisar på gayklubb! När jag frågade varför sa de att det bara var "en kul grej". hmmmm? (wouldnt think so, im a mother, not a fool!!)
    Hon verkar inte alls vara fysisk med sin pojkvän.......

Det här gör mig besviken. Jag har alltid supportat henne i allt - varför släpper hon inte in mig längre? Faktum är att jag inte alls skulle bli ledsen om hon erkände att hon är lesbisk, tvärtom! Jag skulle ÄLSKA det.

Heja den fria själen! Tycker ni inte? Jag vädjar till er, hur kan jag få henne att erkänna?

• Svar på tråden Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!
  • kastanjen

Lite rakat över ena örat är ju modernt nu, det kallas side cut var och varannan tonåring springer ju runt med det. Hur vet du att hon inte är så intim med sin kille, hon vill kanske inte diskutera det med dig. Att hon var på gay klubb är väl inte ett tecken på att hon måste vara gay dom var kanske genuint nyfikna. Dessutom måste msn inte älska rosa och klackar för att vara heterosexuell. Låt henne vara så ska du se att hon innom sin tid berättar för dig om hon är gay.

• alvias78

Hahaha... å... 
    "Hon har svart färgat hår, lite rakat över ena örat" 
    "Hål i ena öronsnibben (är inte det ett hemligt tecken för homosexualitet?)"

Allstå snart vet man ju inte hur det står till med folk här på FL...

Fick också mig ett gott skratt...

• alvias78
    KlasStures mamma skrev 2011-03-15 15:07:35 följande:
    Oj nu börjar jag nästan skämmas... Menar du verkligen allvar TS?
    Nä.. det hoppas jag inte.. men som sagt man vet aldrig numera... :)
  • Lykka

Haha, eh... Hon behöver väl inte alls vara lesbisk! Hon kanske bara har sin egen stil liksom! Låt henne vara... Vem hon sexar med är väl hennes val?

• KlasKristian

Jag var straight och gick på gayklubb. Över en natt blev jag gay.

Sen kollade jag på en ståuppshow med Jonas Gardell och sen dess är jag straight igen. Så det kan gå.

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Helle333
    PattyPatty skrev 2011-03-15 15:00:22 följande:

Missförstå mig rätt: Jag älskar min dotter över allt annat och vill bara att hon ska följa sitt hjärta. Vet hon inte om sin homosexualitet, eller inte vågar erkänna den, måste jag försöka hjälpa henne på vägen. Detta är min plikt som mamma.

Min dotter är 18 år, framgångsrik inom både studier (vill bli läkare) och vänskapskretsar, och är sedan ett år tillbaka i ett stabilt förhållande med en pojk i samma ålder.

Ni kanske tror att allt verkar "normalt" (no judgements) men här kommer varningstecknena:
    Hon har svart färgat hår, lite rakat över ena örat
    Hon klär sig inte kvinnligt alls - aldrig högklackat och tycker att tjejiga kläder är löjliga
    Hål i ena öronsnibben (är inte det ett hemligt tecken för homosexualitet?)
    En gång var min dotter och hennes tjejkompisar på gayklubb! När jag frågade varför sa de att det bara var "en kul grej". hmmmm? (wouldnt think so, im a mother, not a fool!!)
    Hon verkar inte alls vara fysisk med sin pojkvän.......

Det här gör mig besviken. Jag har alltid supportat henne i allt - varför släpper hon inte in mig längre? Faktum är att jag inte alls skulle bli ledsen om hon erkände att hon är lesbisk, tvärtom! Jag skulle ÄLSKA det.

Heja den fria själen! Tycker ni inte? Jag vädjar till er, hur kan jag få henne att erkänna?

Om det där är varningstecken för homosexualitet så skulle i princip alla mina vänner vara homosar. Men jag har vänner i hela spektrat mellan hetero till bi till homo till trans.
    Du beskriver en av mina heterovänner rätt bra med vad din dotter har på sig, frisyr, hårfärg osv.
    Hon behöver med andra ord inte vara flata för att hon anser att tjejiga kläder är löjliga. Jag har aldrig gillat klänningar och kjolar. Okej jag är bi men jag har heterovänner som också avskyr klänningar, kjolar och högklackat. Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag gått med högklackat. Det förstör hälsenorna, det gör ont, man pajjar ryggen och jag orkar inte hålla på med sånt jag inte tycker om=jag går i princip alltid i platta skor.
  • Amazina

Äh, TS kan ju inte mena allvar! Det går bara inte!  Tror inte en sekund på detta!

• Amazina
    Amazina skrev 2011-03-15 15:21:39 följande:
    Äh, TS kan ju inte mena allvar! Det går bara inte!  Tror inte en sekund på detta!
    Dessutom registrerade TS sig för typ en timme sedan. Det bara skriker Flashback över hela tråden!
  • Kitty 1982

Men varför inte låta din dotter vara?

När hon känner sig redo (OM HON ÄR HOMO) så säjer hpon det då.

Jag har själv varigt med många homosexuella samt på gayklubbar trots att jag inte är gay.

Svar på tråden Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!