Zwillinge86 skrev 2012-12-19 07:27:07 följande:
[quote=68003201][quote-nick]Penny å längtan skrev 2012-12-18 20:03:56 följande: Känner igen mig. Min sambo är mycket lugnare än jag och oroar sig inte så mycket. Jag kan vara riktigt jobbig mot honom ibland och har fått be om ursäkt en och annan gång :) Har också några vänner jag berättat för och andra som inget vet. Det jobbigaste har varit mitt arbete som bitvis är mycket stressigt. Ibland finns inte orken att arbeta och jag vill bara ligga under täcket i dagar. Men jag ska vara ledig i ca två veckor nu och försöka njuta av julen. Hoppas du får en skön jul. Kram!
Förstår vad du menar med jobbet, känner precis som du. Jobbar som kurator, så stressen är hanterbar i jämförelse med andra jobb jag haft, men vissa dagar är jag så trött på andra människors problem. Håller helt med dig om att man vissa dagar är så trött på allt att man bara behöver få vara. Hoppas julledigheten ger dig välförtjänt vila! Själv ska jag vara ledig i början av februari, då vi bokat en resa. Var tänkt som en "nu-rår-vi-om-varandra-som-par-resa-men-egentligen-åker-vi-för-vi-hoppas-att-det-ska-hjälpa-oss-att-bli-gravida", men nu när vi fått veta att orsaken till varför det inte blivit någon mer graviditet efter missfallet så tror väl ingen av oss att en romantisk resa ska göra någon skillnad. Hur som helst ska det bli skönt att få slappna av lite och slippa vara mitt uppe i vardagen. Vet någon på ditt jobb om vad ni går igenom så att du kan få stöd på jobbet? Kramar[/quote]
Hej Zwillinge,
Ledsen att jag inte svarat tidigare. Har tagit en lång paus från ivf-forum. Nu har jag börjat med spray och ska börja med sprutor nästa vecka.
Ang. mitt jobb så har jag berättat för ett par stycken, men jag är på flera arbetsplatser och orkar/vill inte berätta för alla kollegor. Men jag är orolig över hur jag ska må när ÄG närmar sig (vecka5). Jobbet är väldigt stressigt... Har funderat lite på att sjukskriva mig deltid om orken tryter, får se hur jag mår... Har en väldigt tuff arbetssituation just nu vilket också bidrar till att orken inte alltid finns där när den behövs som mest.
Hur är det att jobba som kurator dvs hur orkar du med ditt jobb och tankar på barn?
Snart närmar sig din semester! :)
Kram