• Bebis sugen

Vul visar äggblåsa på 11-12 mm, kommer jag få äl?

Jag har ätit pergotime trippelkur och för första gången visar vul att en äggblåsa är lite större. Läkaren mätade 11-12 mm på dag 14. Hon sa att den ev kan vara lite större.

Vad tror ni kan det ge äl?
    Hon trodde det :)
    Ska kolla med äl tester och visar dom inte på äl ska jag få en äl spruta på måndag.

Snälla kan någon ge mig lite synpunkter!

• Svar på tråden Vul visar äggblåsa på 11-12 mm, kommer jag få äl?
  • syskonsförsök

Hm.. Jag kan inte säga nåt om vad det innebär. Kan bara berätta hur det var för mig..

Jag var hos gynekologen i ett annat ärende.. Hon gjorde VUL och jag var på dag 12 i min cykel. Hon såg då två ägg som var 17 respektive 17,5 mm stora. Hon sa då att dom brukar vara runt 20 mm så min ÄL borde ske om ett par tre dagar.. Jag fick positivt ÄL-test två dagar senare..

Vet inte om detta gjorde dig klokare men så var det för mig..

• syskonsförsök

Jag äter alltså inga Pergotime eller så utan detta var en helt vanlig cykel då jag råkade vara hos gyn precis innan ÄL..

• Hjärtefröjd

Jag hade så små äggblåsor på dag 12 och fick ÄL på dag 19 (efter att ha tagit Ovitrelle på dag 16 när äggblåsorna var typ 15-16 mm).

• Bebis sugen

Är det så att dom växer 2 mm per dygn?
    Jag hoppas dom växer så jag slipper ta sprutan då jag har flera timmars resväg till kliniken.

• Hjärtefröjd
    Bebis sugen skrev 2011-02-23 21:09:08 följande:
    Är det så att dom växer 2 mm per dygn?
    Jag hoppas dom växer så jag slipper ta sprutan då jag har flera timmars resväg till kliniken.
    Precis, de växer mellan 1-2 mm per dygn.

ÄL-sprutan tar man ju själv hemma, eller ska du ta den på sjukhuset? Varför då i så fall?
  • Bebis sugen
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-23 21:24:20 följande:
    Precis, de växer mellan 1-2 mm per dygn.

ÄL-sprutan tar man ju själv hemma, eller ska du ta den på sjukhuset? Varför då i så fall?
    Jag skulle vara tvungen komma och ta den. Antar att dom ville kolla hur stora äggblåsorna är.
    Jag hoppas verkligen att äggblåsan växer fort nu :)
  • Hjärtefröjd
    Bebis sugen skrev 2011-02-23 21:26:05 följande:
    Jag skulle vara tvungen komma och ta den. Antar att dom ville kolla hur stora äggblåsorna är.
    Jag hoppas verkligen att äggblåsan växer fort nu :)
    Aha, ja.. man brukar ju göra några VUL för att följa tillväxten.

Lycka till!
  • semlorna
    syskonsförsök skrev 2011-02-23 20:44:00 följande:
    Hm.. Jag kan inte säga nåt om vad det innebär. Kan bara berätta hur det var för mig..

Jag var hos gynekologen i ett annat ärende.. Hon gjorde VUL och jag var på dag 12 i min cykel. Hon såg då två ägg som var 17 respektive 17,5 mm stora. Hon sa då att dom brukar vara runt 20 mm så min ÄL borde ske om ett par tre dagar.. Jag fick positivt ÄL-test två dagar senare..

Vet inte om detta gjorde dig klokare men så var det för mig..
    Precis så var det för mig fast jag hade bara ett ägg och inte två nu när jag var hos gyn i måndags (och jag har äl nu-imorgon).

Ts: Säger din läkare att det troligtvis blir ÄL av det så är det säkert stor chans för det. Håller tummarna!
  • Bebis sugen
    semlorna skrev 2011-02-23 21:32:24 följande:
    Precis så var det för mig fast jag hade bara ett ägg och inte två nu när jag var hos gyn i måndags (och jag har äl nu-imorgon).

Ts: Säger din läkare att det troligtvis blir ÄL av det så är det säkert stor chans för det. Håller tummarna!
    Tack!
    Någon annan som varit i samma situation? Och fått äl lite senare?
  • Bebis sugen

Ingen mer med en positiv historia att berätta? :)

Hur ska man annars veta om man har äl på g?
    Kan man lita på äl testerna? Flytningar?

Har typ aldrig haft äl så jag har inget att gå på...

• semlorna

Jag märker av att ÄL närmar sig när jag får sega, genomskinkliga flytningar och att megan blir öm. Efter ÄL får jag ont i ena sidan av magen där ägget släppt. Som jag förstått det visar ÄL-tester på förhöjning äv ägglossningshormon men det innebär inte säkert att en ägglossning kommer ske närmaste dygnet.

• Bebis sugen

Jag upplevde att äl testet var ganska så starkt, en inte lika kontrollsträcket ännu. Kan det betyda att äl är på g inom någon dag? Haft äl flytning igår och har ont i magen och hugg i vänstra äggstock (där den största äggblåsan var enl vul)

Dags att sexa nu då :)
    När ältestet är positivt kommer släpper ägget 12-24 timmar eller hur är det nu?

• semlorna
    Bebis sugen skrev 2011-02-25 16:25:52 följande:
    Jag upplevde att äl testet var ganska så starkt, en inte lika kontrollsträcket ännu. Kan det betyda att äl är på g inom någon dag? Haft äl flytning igår och har ont i magen och hugg i vänstra äggstock (där den största äggblåsan var enl vul)

Dags att sexa nu då :)
    När ältestet är positivt kommer släpper ägget 12-24 timmar eller hur är det nu?
    Det är individuellt hur starka streck man får eftersom hormonnivåerna kan skilja sig mellan individer. Men visst låter det som att det är på g så kör på :)
Svar på tråden Vul visar äggblåsa på 11-12 mm, kommer jag få äl?