• Bebis sugen

Vul visar äggblåsa på 11-12 mm, kommer jag få äl?

Jag har ätit pergotime trippelkur och för första gången visar vul att en äggblåsa är lite större. Läkaren mätade 11-12 mm på dag 14. Hon sa att den ev kan vara lite större.

Vad tror ni kan det ge äl?
    Hon trodde det :)
    Ska kolla med äl tester och visar dom inte på äl ska jag få en äl spruta på måndag.

Snälla kan någon ge mig lite synpunkter!

• Svar på tråden Vul visar äggblåsa på 11-12 mm, kommer jag få äl?
  • Bebis sugen

Är det så att dom växer 2 mm per dygn?
    Jag hoppas dom växer så jag slipper ta sprutan då jag har flera timmars resväg till kliniken.

• Bebis sugen
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-23 21:24:20 följande:
    Precis, de växer mellan 1-2 mm per dygn.

ÄL-sprutan tar man ju själv hemma, eller ska du ta den på sjukhuset? Varför då i så fall?
    Jag skulle vara tvungen komma och ta den. Antar att dom ville kolla hur stora äggblåsorna är.
    Jag hoppas verkligen att äggblåsan växer fort nu :)
  • Bebis sugen
    semlorna skrev 2011-02-23 21:32:24 följande:
    Precis så var det för mig fast jag hade bara ett ägg och inte två nu när jag var hos gyn i måndags (och jag har äl nu-imorgon).

Ts: Säger din läkare att det troligtvis blir ÄL av det så är det säkert stor chans för det. Håller tummarna!
    Tack!
    Någon annan som varit i samma situation? Och fått äl lite senare?
  • Bebis sugen

Ingen mer med en positiv historia att berätta? :)

Hur ska man annars veta om man har äl på g?
    Kan man lita på äl testerna? Flytningar?

Har typ aldrig haft äl så jag har inget att gå på...

• Bebis sugen

Jag upplevde att äl testet var ganska så starkt, en inte lika kontrollsträcket ännu. Kan det betyda att äl är på g inom någon dag? Haft äl flytning igår och har ont i magen och hugg i vänstra äggstock (där den största äggblåsan var enl vul)

Dags att sexa nu då :)
    När ältestet är positivt kommer släpper ägget 12-24 timmar eller hur är det nu?

Svar på tråden Vul visar äggblåsa på 11-12 mm, kommer jag få äl?