Fru Sveden skrev 2011-02-25 20:15:09 följande:
Så du menar att den enda säkra stolen på marknaden är Besafe? Varför köper människor ens dom andra billiga "skit" stolarna om dom nu är så värdelösa är väl min spontana tanke? Visst min sons säkerhet är viktig, men det kan ju omöjligt vara så att det enbart finns en enda stol som är tillräckligt bra för att kunna ge ett bra skydd åt min son. Att det dessutom är den dyraste på marknaden gör ju att det låter mer som du är försäljare av stolen än att du rekommenderar den för att den är bäst.
Till er som rekommenderat TwoWay jag kommer att köpa en sådan. Dom har den på "rea" på babyland inom en snar framtid fick jag veta för några dagar sedan. 1295:- mer än halva priset

Nice

(även till Cecci78 om hur jag tänker)
Säljer inte stolar, jag är jurist (statligt anställd, jobbar inte med bilbarnstolar på något sätt) så jag kör inget försäljningssnack! Det är era barn och ni väljer naturligtvis hur ni vill skydda dem.
Jag går efter hur JAG tänker och hur JAG prioriterar säkerheten. Testet är 4 år gammalt, MEN de andra testerna som finns på marknaden är inte krocktester! Finns massa tester av hur sköna stolarna är etc, de har märkning och är godkända inom EU etc (för att få godkänt för det krävs bara, minns inte men tror det står i länken ovan, 5-20 km/h krocksäkerhet och det brukar ju gå bra mycket fortare vid en krock i de flesta fall) - men det förändrar inte det faktum att den enda gången man faktiskt gjort reella tester med stolar i krocksituationer så fick alla ur-uselt betyg. Eftersom jag inte vet hur de nya är, men VET hur BeSafe är så är det tveklöst den stolen jag väljer.
Läste ni bara testet i länken eller tittade ni även på filmerna? Om ni inte tittat på filmerna så gör det! Jag hade innan den stolen som fick bland de sämsta betygen, stödpinnen gick genom stolen... Efter att sett filmen kan jag bara tacka min lyckliga stjärna att vi inte råkat ut för någon olycka. Jag vill vara säker på att jag gjort allt jag möjligtvis kunnat för mina barn om vi någon gång skulle råka ut för en olycka - annars skulle jag inte kunna förlåta mig själv. Det är så JAG resonerar, det är helt ok för er att ha en annan åsikt.
(Datorn är trasig så jag kan bara vara uppkopplad när sambon kommer ihåg att ta med jobbdatorn, därför kan svar dröja.)