Umgänge , schema och krångel ettåring????
Har en tjej som fyller två i juni. Pappan och jag har strandat hos FR och kommer hamna i TR under våren. Pappan har stort agg till mig ända sen jag gjorde slut för två år sen.
Stoora samarbetsproblem pga. detta och i nuläget finns ingen kommunikation alls. Pappan har just meddelat att han endast vill ha varannan helg fr-må "eftersom jag inte vill ge honom GV". Har ensam sedan födseln, det var redan slut mellan oss då.
Vi kom fram till ett "normalt" schema för hennes ålder hos FR, men det är han nu inte villig att följa längre pga. att jag vägrar honom GV. Så då väljer han bort henne och skyller på mig.
Lång historia men han har visat på en massa olika sätt att han inte är lämplig ( just nu ) eftersom hans agg och hat präglar allt som händer och sker - han vägrar se till hennes bästa.
Nu har han inte sett henne på nästan fyra veckor pga. detta och svarar inte på mail från mig om eller när de ska träffas. Har i stället fått mail från hans ombud att han önskar besked om två veckor om jag går med på deras schema.
Jag kommer inte gå med på att han ska ha henne så långt emellan för det är alldeles för långt och samtidigt för sällan för en så liten tjej.Två veckor mellan gångerna och tre övernattningar på raken? Han vill även ha henne en vecka i sträck i sommar. Annars endast varannan helg.
Jag vill ha ett schema från mars med tex som under och tills dess med två övernattningar per vecka
to-fr
må-ti
lö-må
H / L förskolan
Hur har ni andra med grava samarbetsproblem det, och hur brukar TR resonera? Vi bor i samma kvarter och har nu haft umgänge måndag kväll och torsdag med övernattning. H / L på förskolan och det skulle vara så enkelt för honom att träffa henne kontinuerligt och normalt.
Han har pga. trakasserier inte längre mitt telefonnummer eller privata mail. Mitt ombud vidarebefordrar mina mail.
Ni som haft liknande situationer, hur löste ni det med schema - och hur går det i TR om en pappa stämmer på mindre och mera sällan-umgänge som uppenbart är sämre för barnet???