• VillHaBebis2011

    Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???

    Hej jag undrar vilka symptom ni som gravida hade innan BIM? Alla symptom som kom efter BIM vill jag INTE veta. Jag är bara nyfiken på de INNAN?? Jag hoppas verkligen jag är gravid! Men det enda "ovanliga" jag känner i min kropp är värk på vänster sida som hållt i sig sedan äl, och min BIM är runt 23-24 januari.


    Se livet som det värdefullaste som finns
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 18:09
    När jag tänker efter så har jag kankse fler symtomer men vet inte om jag känner efter FÖR MYCKET..? Men om jag ska känna efter så bli det:
    - Jag har konstant "äl värk" på vänster sida sendan föväntad äl.
    - hård i magen
    - gasig
    - kissar oftare (varje natt vid ca 4
    - är väldigt hungrig vilket är ovanligt för mig
    - ett extremt sötbegär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 21:08
    Eftersom mina symptom har förändrats jätte mycket tänkte jag uppdatera lite.'

    Ett tag så försvann alla mina symptom jag hade, för att vara exakt så försvan dom kvällen innan jag hade bestämt mig för att testa dagen efter... Så då ville jag avakta med att testa och har hitills hållit mig :) Men de symptom jag har fått nu bara i dagarna är:

    * en konstig "molvärk" eller som jag vill säga "en känsla" i tjejmagen i mitten någon cm till vänster från mitten. Den gör inte ont.
    * Varje gång jag har ätit något så känns det som om det stannar kvar i halsen och det får mig att bli lite illamående.
    * Jag tror jag fick ett blodtrycksfall idag (19/1)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 21:13
    glömde att jag även de senaste dagarna har haft en speciell smak i munnen, vet inte om jag kan kalla det metell smak?? Men det smakar som om man precis vaknat på morgonen och inte borstat tänderna kvällen innan...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 21:41
    Jag har min BIM idag (23 jan) eller i morron (24 jan). Ja här har det hänt saker... frågan är bara vad det var som hände??? Jag fick som början till mensvärk och tänkte, jaha nu kommer den SKIT!! Så jag sprang på toa för att sätta i ett mens skydd.. men det hade inte kommit något då... Sen höll sig "mensvärken" i i ca 30min-1 tim sen försvan den. Sen några timmar senare så fick jag en konstig känsla i magen typ som mensvärk fast ändå inte... jag gick på toa och då kom det som en blodig slem sträng och som bruna flytningar på pappret men inget mer.... Nu ca 2 timmar senare har inget mer kommit och all värk är borta! Vad i helvete vad det som hände??? Detta har aldrig ännt förut!!!
    SNÄLLA någon som vet!?!?!?!?!?!?!??!?!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:55
    Ringde 1177 och dom tycker att jag ska komma in på en undersökning... får se vad dom hittar....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 21:59
    Var inne på ett vul och dom hittade ingenting.... Så nu lämnar jag den här tråden och önskar alla er andra lycka till!
  • Svar på tråden Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???
  • Ms Hällsten
    sandri1 skrev 2011-01-27 11:12:00 följande:

    Hej alla!
    Måste skriva att vi har haft oskyddat sex sen i augusti, och ännu har inget velat fastna..
    Alla månader har jag inbillat mig att det är något där inne som växer, men som alltid får jag svaret via tant röd i slutet av månaden...

    MEN...
    Den här månaden, hade mens den 1a januari, dock en kort sväng, som slutade den 4e.
    Hade otroligt sen ägglossning, så jag tror det var den 17e som jag hade äl..
    Sen dess har jag haft otroooligt ont i brösten, och sen konstig värk i magen.. Även vita flytningar som liknar handcreme, har aldrig varit med om det?

    På tal om brösten, så på morgonen när jag reser mig upp, så känns det som om något rinner ner liksom.
    Det gör även hemskt ont, som om jag får en kniv i det. Kan vara på olika punkter olika mornar.

    Provade testa på Bim -5, självklart negativt..

    Någon som känner igen sig?


    Kul och läsa nån som har likadant som mig :) jag hade också senaste mensen
    1jan och äl den 17:de. Nu i 1veckas tid har jag haft molvärk och känner hela tiden nåt
    som "ömmar" eller sticker lång ner i magen. Även flytningar har jag börjat fått, brukar inte
    ha alls mkt men nu är mina också vita. Dock så känner jag inget i brösten än, det gjorde jag
    inte sist jag var gravid heller utan det kom senare. Nu får vi hoppas på att vi båda är på smällen :D
    håller tummarna!!! 
  • sandri1

    Okej!
    Jag måste verkligen sluta leta symptom.
    Har som regel att inte ha ett test hemma förrän bim har passerat, annars tjuvtestar man och besviken blir man också.. 
    Har bim någongång mellan tisdag-torsdag, får hoppas att allt håller i sig som det är nu.

    Men grattis till dig iallafall :)
    Hoppas allt går bra!

  • VillHaBebis2011

    Hej igen! Har inte varit vid datorn på ett bra tag nu... var på vul igår och dom hittar INGET! vet inte om jag tyckte det var bra eller dåligt men nu kan jag gå vidare iallafall. När jag ringde så misstänkte dom en cysta som det var fel på men det visade sig att jag bara hade en jätte konstig mens.... så nu drar jag mig nog ur denna tråd. Lycka till alla sköna tjejer!!! Kram på er!

  • AgnesGN
    VillHaBebis2011 skrev 2011-01-27 21:56:53 följande:
    Hej igen! Har inte varit vid datorn på ett bra tag nu... var på vul igår och dom hittar INGET! vet inte om jag tyckte det var bra eller dåligt men nu kan jag gå vidare iallafall. När jag ringde så misstänkte dom en cysta som det var fel på men det visade sig att jag bara hade en jätte konstig mens.... så nu drar jag mig nog ur denna tråd. Lycka till alla sköna tjejer!!! Kram på er!
    Hoppas på att du får det bra och att vi ses på en annan tråd.
  • Ulk

    Idag borde min mens komma (absolut senast), men inget än så länge. Testade mig i förrgår men inget plus. Jag vill mest veta om jag är gravid eller inte. Att inte veta är jobbigt för jag hatar att inte veta saker :p Vore inte det optimala om jag är gravid, då det inte är tänkt att bli av nu. Men skulle det vara så, ja då får man göra det bästa av situationen. Jag älskar barn och är egentligen riktigt sugen (därför jag funderar på om jag kan vara skengravid), men helst vill jag avsluta mina universitetsstudier. 

    *Har haft mensvärk som kommer och går i fyra dagar. Ibland är det så lite som under någon sekund. Det blir värre på kvällen och när jag ska sova. Fast under en lektion idag så hade jag verkligen ont, så ont att jag började må illa. 
    *Ont i bröstvårtorna till och från, ibland riktigt ont så man  knappt kan nudda.
    *Konstig i magen, makgnip och så har den kurrat trots att jag inte varit hungrig. Är även gasig och det är jag i normala fall inte.
    *Har tappat matlusten, är annars matglad och gillar att planera middag osv. Nu känns det mest jobbigt och är inte alls sugen. Åt mindre än ½ pizza i helgen, brukar oftast få i mig nästan hela. 
    *Huvudvärk till och från i några dagar, inte jätteont men det ligger och gnager.
    *För någon dag sedan hettade kinderna rejält, brukar inte göra det annars. 
    * Knappt inga flytningar och det brukar väl öka innan mensen? Haha sjukt att man inte kommer ihåg, tankarna går ju fram och tillbaka hela tiden. Så kommer inte ihåg hur det brukar vara :S

    Hm, vi får väl se hur det slutar. Återkommer när jag vet. 

  • flizis

    Mitt tydligaste symptom har varit att jag inte trott att jag varit gravid . Alla gånger jag varit stensäker på att jag varit gravid har det inte varit något, de gånger jag varit hundra på att det inte tagit sig har jag varit gravid .

  • idalovisa

    plussade igår, mina symptom innan BIM var

    molande värk I magen nästan varje dag från äl till bim

    kramper I högra nedre delen av magen, I flera timmar höll det I sig, ca 5 dagar efter äl

    blev anfådd snabbt när jag cyklade och svettades jättefort

    blev rätt snabbt öm om mina bröstvårtor efter äl óch det hölll I sig  nästan hela vägen till bim , sedan blev de endast lite känsliga.brukar jag inte ha så länge

    otroligt känslig dagarna innan bim, grät för ingenting

    4 dagar innan bim började jag känna mig sjuk och jättetrött som influensan är på väg men aldrig kom.

    frös och var varm om vartannat, klarvaken på nätterna I ca två timmar.

    dagen efter bim plussade jag svagt ,trodda faktiskt mensen skulle komma då jag har haft fel så manga ggr tidigare men något sa mig att jag redan visste.

     dagen efter bim blev jag skitkass I magen

    har två barn sedan innan och inte känt så här mycket innan bim. då har jag endast haft molvärk från äl till bim.

    hoppas nu allt ska gå bra!!
    ''

    .

  • Misszandra

    Grattis till pusset idalovisa! Jag bör ha haft äl de senaste dagarna och (har oregelbunden mens så är inte säkert, gått av p-medel ett tag sen) har aldrig haft ont i brösten förut men har så otroligt ont nu, mina bröstvårtor smärtar som in i. Hade även igår en väldigt konstig mensvärk, inget jag kände igen. Kunde inte stå upprätt utan att det smärtade, var tvungen att ligga med min värmekudde hela kvällen. Vill så gärna bli gravid, men är rädd att detta har med avgång av p-medel att göra eller skengraviditet! :/

  • Maj-barn

    Hej! Plussade igår BIM +2. Jag hade inga symptom förutom stickningar i livmoder/äggstockar från ÄL till BIM och utebliven mens. Helt ärligt mådde jag bättre än vanligt innan mens. Så jag var säker på att jag inte var gravid eftersom man hört så mycket om symptom och att man bara 'känner' att man är gravid. Men en liten filur finns där inne :)

  • Anonymuus

    Hej!

    Jag har i flera månader (varje gång jag trott jag varit gravid) varit inne och läst trådar om gravidsymtom här på familjeliv.

    Och när jag blev gravid lovade mig själv att jag skulle skriva här på familjeliv för att dela med mig om MINA erfarenheter :)
    Tre månader tog det för mig att bli gravid.
    Jag hade min ägglossning den 3 oktober och redan efter någon dag kände jag något annorlunda, det liksom ilande i en äggstocken. Mina bröst började dessutom redan då att ömma, något de inte brukar göra förrän ett par dagar innan mens. Kände även av molvärk från och till över livmodern. 
    Jag kände mig säker på att jag var gravid innan jag testat mig, vilket var en otroligt häftig känsla. BIM -4 plussade jag, och nu är jag i v.5 !

    /En glad gravid

  • LPS

    Ömma bröst, molande värk. Mitt urin fick en starkare doft. Samt att jag vaknade upp tre mornar innan BIM super tidigt, innan 04, och var jättepigg. 

  • Kanskeanonym

    Hej! 
    Någon mer som har bim runt alla hjärtans dag? 🙈 
    Vad har ni för symtom?

    Jag hade massa vattniga vita flytningar men dom senaste dagarna har jag varit torr! Kan inte minnas att det varit den här torkan tidigare 🤣 annars brukar jag ha mycket vita krämiga flytningar innan mens. 

    Andra symtom är ökad aptit och lite annorlunda känsla i magen men tror jag inbillar mig 

Svar på tråden Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???