• VillHaBebis2011

    Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???

    Hej jag undrar vilka symptom ni som gravida hade innan BIM? Alla symptom som kom efter BIM vill jag INTE veta. Jag är bara nyfiken på de INNAN?? Jag hoppas verkligen jag är gravid! Men det enda "ovanliga" jag känner i min kropp är värk på vänster sida som hållt i sig sedan äl, och min BIM är runt 23-24 januari.


    Se livet som det värdefullaste som finns
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 18:09
    När jag tänker efter så har jag kankse fler symtomer men vet inte om jag känner efter FÖR MYCKET..? Men om jag ska känna efter så bli det:
    - Jag har konstant "äl värk" på vänster sida sendan föväntad äl.
    - hård i magen
    - gasig
    - kissar oftare (varje natt vid ca 4
    - är väldigt hungrig vilket är ovanligt för mig
    - ett extremt sötbegär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 21:08
    Eftersom mina symptom har förändrats jätte mycket tänkte jag uppdatera lite.'

    Ett tag så försvann alla mina symptom jag hade, för att vara exakt så försvan dom kvällen innan jag hade bestämt mig för att testa dagen efter... Så då ville jag avakta med att testa och har hitills hållit mig :) Men de symptom jag har fått nu bara i dagarna är:

    * en konstig "molvärk" eller som jag vill säga "en känsla" i tjejmagen i mitten någon cm till vänster från mitten. Den gör inte ont.
    * Varje gång jag har ätit något så känns det som om det stannar kvar i halsen och det får mig att bli lite illamående.
    * Jag tror jag fick ett blodtrycksfall idag (19/1)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 21:13
    glömde att jag även de senaste dagarna har haft en speciell smak i munnen, vet inte om jag kan kalla det metell smak?? Men det smakar som om man precis vaknat på morgonen och inte borstat tänderna kvällen innan...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 21:41
    Jag har min BIM idag (23 jan) eller i morron (24 jan). Ja här har det hänt saker... frågan är bara vad det var som hände??? Jag fick som början till mensvärk och tänkte, jaha nu kommer den SKIT!! Så jag sprang på toa för att sätta i ett mens skydd.. men det hade inte kommit något då... Sen höll sig "mensvärken" i i ca 30min-1 tim sen försvan den. Sen några timmar senare så fick jag en konstig känsla i magen typ som mensvärk fast ändå inte... jag gick på toa och då kom det som en blodig slem sträng och som bruna flytningar på pappret men inget mer.... Nu ca 2 timmar senare har inget mer kommit och all värk är borta! Vad i helvete vad det som hände??? Detta har aldrig ännt förut!!!
    SNÄLLA någon som vet!?!?!?!?!?!?!??!?!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:55
    Ringde 1177 och dom tycker att jag ska komma in på en undersökning... får se vad dom hittar....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 21:59
    Var inne på ett vul och dom hittade ingenting.... Så nu lämnar jag den här tråden och önskar alla er andra lycka till!
  • Svar på tråden Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???
  • VillHaBebis2011

    Nu är illamåendet borta, nu är jag bara jätte hungrig så jag ska ta och värma lite potatisgratäng mmmmm gott!!

  • VillHaBebis2011

    så nu har man ätit lite potatisgratäng en matsked kräftstjätrar med lite Alioli. Magen är uppsväld som en ballong känner mig ungefär som när man ätit en gigantisk buffe sååå uppblåst är jag! Ser fan ut som om jag har gått upp 5 kg bara på magen på bra någon dag. Detta kan jag omöligt inbilla mig!

  • Elsima

    Intressant att läsa om alla tidiga symtom, man letar ju fibrilt efter dem nu när man så gärna väntar på ett +. Jag hade äl runt den 6/1. Dagarna efter hade jag ont i mest ena äggstocken. Därefter mera som lindrig mensvärk. Fem dagar efter äl började det blöda lite, lite, stundtals klarrött och ibland bara ljusbruna flytningar men de pågår fortfarande. Ngn som vet om det kan vara så när man är gravid? Jag har inte Bim förrän tidigast 20/1. Blev först överlyckling när jag såg blödningen, trodde att det var en Nidblödning men nu efter flera dagar blir jag nästan orolig att det ska vara ngt annat fel.
    Ngn som känner igen sig eller har ngn förklaring?

  • VillHaBebis2011
    Elsima skrev 2011-01-15 23:07:55 följande:
    Intressant att läsa om alla tidiga symtom, man letar ju fibrilt efter dem nu när man så gärna väntar på ett +. Jag hade äl runt den 6/1. Dagarna efter hade jag ont i mest ena äggstocken. Därefter mera som lindrig mensvärk. Fem dagar efter äl började det blöda lite, lite, stundtals klarrött och ibland bara ljusbruna flytningar men de pågår fortfarande. Ngn som vet om det kan vara så när man är gravid? Jag har inte Bim förrän tidigast 20/1. Blev först överlyckling när jag såg blödningen, trodde att det var en Nidblödning men nu efter flera dagar blir jag nästan orolig att det ska vara ngt annat fel.
    Ngn som känner igen sig eller har ngn förklaring?
    låter som en klassisk nidblödning :)
  • Elsima

    Det ger mig hopp :) men hur länge kan en sådan hålla på? Nyss var det igen klarrött, borde väl bara vara så precis när ägget ska fastna? Kan det verkligen ta mer än fem dagar?

  • tattoedbeauty

    Här är ännu en som väntar på plus! :)
    Tror jag ska mens på tisdag men hoppas förstås att den inte kommer.

    Har haft rejäla flytningar sedan ÄL. Alldeles nyss kom en ljusbrun flytning.

    Tidigare i veckan tyckte jag kaffet smakade illa när jag kom till jobbet på kvällen. Prövade igen senare på ett annat ställe, samt tidigare på dagen, men det smakade inte gott då heller. Mådde lite småilla under den natten på jobbet. Idag kan jag dricka kaffe som vanligt.

    Känt metallsmak i munnen till och från i ca en veckas tid.

    Hård i magen och mer gasig än vanligt.

    Igår hade jag ont i bröstet en stund, det gick över sen.

    Har ont i sidan mot ljumsken till och från.

    Hoppas att dessa är riktiga symtom! :)

  • VillHaBebis2011
    tattoedbeauty skrev 2011-01-16 03:43:57 följande:
    Här är ännu en som väntar på plus! :)
    Tror jag ska mens på tisdag men hoppas förstås att den inte kommer.

    Har haft rejäla flytningar sedan ÄL. Alldeles nyss kom en ljusbrun flytning.

    Tidigare i veckan tyckte jag kaffet smakade illa när jag kom till jobbet på kvällen. Prövade igen senare på ett annat ställe, samt tidigare på dagen, men det smakade inte gott då heller. Mådde lite småilla under den natten på jobbet. Idag kan jag dricka kaffe som vanligt.

    Känt metallsmak i munnen till och från i ca en veckas tid.

    Hård i magen och mer gasig än vanligt.

    Igår hade jag ont i bröstet en stund, det gick över sen.

    Har ont i sidan mot ljumsken till och från.

    Hoppas att dessa är riktiga symtom! :)
    du skulle kunna vara gravid :)    !!!!!
  • VillHaBebis2011

    Precis som igår kväll så får jag ett lätt illamående som kommer och går, inget kraftigt men en sån som jag kan känna när jag inte ätit på jättelänge. Men nu åt jag för bara 3-4 timmar sedan. Grät några droppar nyss för ingenting, har ingen aning om var de kom ifrån. Om jag inte är gravid så är det nått fel på mig iallafall... Blir mer och mer sugen på att köpa ett grav test!! Men vill helst vänta till BIM minst! Någon som känner igen sig på den här varianten av illamående???

    en timme efter detta åt jag en delikato chokladboll och drack ett glas cola. nu är illamåendet borta....

  • sneckan81

    Känner mig precis som om jag ska ha min mens, vill inte det ju. Men känner precis som du VillHaBebis, detta konstiga illamående på kvällen. Och nära till tårarna har jag haft från och till hela dagen. Funderar på att testa imorgon men tror nog jag väntar ändå.

  • emmasimonsen

    Har BIM den 25 januari. Tog ett gravtest idag, kunde inte hålla mig!
    Det var dock neg. Men det kanske är lite tidigt att testa redan nu? Jag håller fortfarande tummarna!

    Hade sex en gång under ÄL, misstänker att vi hade det dagen innan själva ÄL och spermierna kan ju leva flera dygn så jag hoppas hoppas hoppas!

    Har inte haft några direkt symptom förutom ett otrolig sötsug häromkvällen när jag jobbade. Jag åt allt jag fick tag på den kvällen tror jag, haha.

Svar på tråden Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???