Lång bilbarnstol?? Bilbarnstolsexperter, titta hit!!
Har en dotter på snart 5 mån som väger 8,5 kg och har strl 74 i kläder, alltså en rejäl bit. Hon ska sitta bakåtvänt så länge som det är möjligt, vilken bilbarnstol ska jag satsa på??
Har en dotter på snart 5 mån som väger 8,5 kg och har strl 74 i kläder, alltså en rejäl bit. Hon ska sitta bakåtvänt så länge som det är möjligt, vilken bilbarnstol ska jag satsa på??
Funkar 2wayen på alla platser i bilen?
en fråga bara.. easy kid bilbarnstol är den bra? värd sina pengar? Nu ska jag väl inte köpa den imorn men när lillan växer ur baby skyddet så har ja i planerna att köpa den..
Någon som har erfarenheter? Går den att ha både framåt vänd och bakåtvänd elr är den endast bakåtvänd och är det 25 kg som max vikt på alla platser i bilen?
/A
cicci85: du verkar ha koll på bilstolar. Vilka stolar är godkända framåtvända?
Och vad är det för skillnad på Britax 2 way och Britax 2way plus?
I staden där jag bor finns bara ett babyproffsen som är helt ute och cyklar vad gäller stolar, ingen berättade för mig när jag köpte actan att den bara funkar upp till 25kg i framsätet.
Vart kan man få ordentlig hjälp med att montera stolen osv?
Vart kan man få ordentlig hjälp med att montera stolen osv?
Hur fungerar det med lutningen och klacken på 2 wayen? Fanns det nån xtra klack för xtra lutning? men då kunde den bara användas upp till 13 kg?