Katt som ändrat beteende
Ville höra mig för om det finns någon som skulle kunna hjälpa oss med vår lilla Bruce....Han har helt plötsligt börjat ändra beteende och börjat morra, fräsa o slå mot dom andra två katterna...
Lite snabb info:
Vi har tre stycken katter, Bruce och Jason...dom har bott ihop hos oss sen dom var kattungar, gått hur bra som helst, dom är som bröder vekrligen fast dom inte kommer från samma kull...försvarar varandra från andra katter osv...
sedan fick vi barn i januari, o självklart vart dom lite svartsjuka, men det har gått över så vitt vi vet :) Dom har accepterat henne...
sedan så i våras så tog vi hem sambons brors katt då han inte hade plats för honom längre...efter lite morrande o fräsande så blev alla tre kompisar....
Sedan så flyttade vi till annat boende där vi kunde börja släppa ut dom o det älskar dom verkligen, oftast är dom ute hela dar...
Allt bra so far...men sen så över en dag så ändrade Bruce beteende, jag märkte att han drog sig undan mer, kommer inte när man ropar honom längre, och fram för allt han började fräsa åt dom andra två katterna...o ska slå dom om dom kommer för nära....det räcker med att han ligger på golvet o så kommer nån av dom andra i närheten (inte ens det ibland) o så fräser han o morrar o börjar liksom varna för att dom inte ska komma närmre...förstår inte alls vad som hänt...o han skäms om han blir påkommen med att morra el fräsa, vi försöker att låta dom sköta det hela...men så säger vi till o springer han o gömmer sig...
Skulle så gärna vilja veta vad som hänt o varför han beter sig såhär...han är ju vanligtvis världens underbaraste o gosigaste katt...han ska tex alltid ligga i mitt knä o slicka, slicka o åter slicka på mig...men aldrig på min sambo...så sover han antingen bredvid mig i sängen eller nedanför min sida av sängen...kommer nån av dom andra i närheten så fräser han o morrar....
vi ger dom ju fortfarande uppmärksamhet o visar att vi bryr oss o så...
Han har inte ont nånstans vad vi kan se, han rör sig obehindrat o har inte ont när vi "letat" igenom honom...
Är det nån klok människa som kanske har några tips? Vill ju att han ska må bra, vilket han uppenbarligen inte gör nu :(