Inlägg från: Birgitta2 |Visa alla inlägg
  • Birgitta2

Katt som ändrat beteende

Djur visar sällan att de har ont, om det inte är en vrickad tass så de haltar. Men djur är tåliga. Jag hade nog tagit katten till veterinär i första hand och berättat om aggressiviteten. Katten kan ha råkat ut för något ute och skadat sig. Ett brutet revben ex.vis gör ont, men visar sig inte utåt på annat sätt än att den talar om att den vill vara ifred.

jag bara spånar nu, jag VET ju inte. Hoppas ni får rätt på det.

• Birgitta2

Kan det vara så att det varit kattslagsmål ute mellan dina tre katter? Det kan ha inverkat på att han inte gillar sina kompisar längre. Eller är han aggressiv på annat sätt som han inte varit tidigare?

• Birgitta2
    Knabbo skrev 2010-11-10 11:21:23 följande:
    Tack så mycket!
    det är första gången jag har katt så jag är lite okunnig så jag tackar för all tips :) det är ju självklart att vi ska ta honom till veterinären, ville bara ha lite tips om det var nån som varit med om liknande :)
    Jag hade en katt som var en mobbare. Köpte två katter samtidigt, från två olika kullar. Den ena katten mobbade den andra svårt. Det var inget kroppsligt fel alls på något sätt, utan den var enbart elak. Men jag tror inte din katt är en mobbare på något sätt, utan att antingen är det ett kroppsligt fel, eller så har något hänt ute.
Svar på tråden Katt som ändrat beteende